Ada Rosinska w „Miastosferze” o kulisach sukcesu artystów

Obserwuj nas na instagramie:

W najnowszym odcinku naszego nowego podcastu Miastosfera, Novika i Mr. Lex goszczą Adę Rosinską, która branżę muzyczną zna od podszewki. Artyści rozmawiają o kulisach sukcesu artysty i zastanawiają się nad tym, czy muzyka jest w stanie obronić się sama.

Ada Rosinska gościem drugiego odcinka podcastu Miastosfera

Ada Rosinska to prawdziwa skarbnica wiedzy na temat tego, jak działać w branży muzycznej, aby odnieść sukces. Człowiek orkiestra, który o wszelkich działaniach około artystycznych związanych z promocją i docieraniem z muzyką do zainteresowanych nią odbiorców wie niemal wszystko. W drugim odcinku podcastu Miastosfera podzieliła się tą wiedzą z nami.

Ada Rosinska Miastosfera podcast
Ada Rosinska, Miastosfera

Ada Rosinska o roli wytwórni muzycznych w promowaniu muzyki

Wraz z Noviką i Lexem – prowadzącymi MiastosrefęAda rozmawiała o tym, jak sprawić, żeby produkt, który artyści chcą wypuścić, dobrze się klikał i dotarł możliwie szeroko, jak tworzyć odpowiednie kampanie reklamowe oraz jakich narzędzi do tego używać. Poruszyli również ważny temat istotności wytwórni muzycznych, których słuszność działania od lat jest kwestionowana.

Subskrybuj kanał IDĘWTANGO na Youtube!

To nie jest tak, że możemy mieć pretensje do wytwórni, bo oni i tak robią swoją robotę. Co prawda lecą taśmowo, ale często nie mają nawet czasu posłuchać muzyki, którą promują. Płyt wydaje się coraz więcej, coraz więcej trzeba ich przyjmować, oni też muszą z czegoś się utrzymać, dlatego to tak wygląda. Nie mam absolutnie do nikogo o to pretensji, bo uważam, że i tak robią świetną robotę, ale po prostu więcej się już nie da. Wytwórnia robi fundamenty, a okna na świat musi postawić agencja, dobry manager, czy nawet przyjaciel, jeśli jest kreatywny, bo artysta może robić świetną muzykę, ale niekoniecznie musi wiedzieć, jak wyjść z tym na zewnątrz. Wtedy zadaniem takiego PR-owca jak ja, jest słuchanie, poznawanie i wyciąganie na zewnątrz tego, co jest w tym kimś najcenniejsze, a on nawet o tym nie wie.

– mówi Ada Rosinska

Ada Rosinska – jak przeprowadzić skuteczną kampanię na YouTube

W najnowszej Miastosferze Novika, Lex i Ada rozpracowywali również metody działania i promocji muzyki na konkretnych przykładach, takich jak The Dumplings, Margaret, Kwiat Jabłoni, sanah, czy młody zespół Prosac, z którym – obok Swiernalisa, króla, czy Miuosha – pracuje Ada. Na przykładzie wspomnianych, młodych debiutantów z grupy Prosac, Ada wyjaśnia jak skutecznie przeprowadzić kampanię na YouTube:

Zanim zaczęliśmy razem pracować, to oni wykręcali liczby rzędu dwa tysiące wyświetleń. Mega mało. Oczywiście mimo kampanii dalej nie są to jakieś zachwycające liczby, ale wrzucając testowo kwotę 300 zł, z dwóch tysięcy zrobiło się nagle dziesięć. Dla nich to jest wzrost o 500%, czyli znaczna różnica, a to nie są wyświetlenia, które się kupuje tak, jak kiedyś i ogląda to potem ktoś z Indii, tylko autentyczne dotarcie do kogoś, komu się prawdopodobnie podobasz. Ta reklama pokazała się około 200 tysiącom osób, a kliknęło w nią 10 tysięcy z nich. Dla mnie za 300 złotych – sukces.

Ada Rosinska Miastosfera podcast
Mr. Lex, Ada Rosinska i Novika

Ada Rosinska: „Teraz promotor puka do Instagrama o lepsze miejsce na półce”

Najnowszy odcinek Miastosfery okazał się być swoistym poradnikiem nie tylko dla debiutujących artystów, ale również dla tych, którzy powracają z nową muzyką po jakimś czasie i nie do końca odnajdują się w szybko zmieniającej się rzeczywistości na rynku. Jedna z wielu wskazówek, które padają w rozmowie z ust Ady brzmi:

Na miejscu artystów, niezależnie czy to debiutujących, czy powracających, rozpisałabym wszystkie możliwe miejsca, w których można dotrzeć do ludzi, bo inni odbiorcy są na Facebooku, inni na Instagramie, inni na YouTube, i tak dalej. Artyści mają czasami błędne podejście do digitalu, na zasadzie „na YouTube damy, a na Spotify nie damy”. Przecież ja nie słucham muzyki na YouTubie, kupiłam sobie Spotify i słucham tam, więc, proszę, daj mi dostęp do tej muzyki. Co więcej, często artyści zaczynają promocję od najlepszego singla. Musisz najpierw zbudować sobie jakiś fundament, zebrać odbiorców, napędzić algorytmy. Kiedyś było tak, że promotor musiał pukać do Empiku o lepszą ekspozycję na półkach. Teraz promotor, czy artysta puka do Instagrama o lepsze miejsce na półce.

Novika x Mr. Lex x Ada Rosinska. Zobacz najnowszy odcinek podcastu Miastosfera!

Najnowszy odcinek podcastu Miastosfera z gościnnym udziałem Ady Rosinskiej jest już dostępny we wszystkich serwisach streamingowych oraz na kanale YouTube IDEWTANGO. Nie przegapcie!

W najnowszym odcinku naszego nowego podcastu Miastosfera, Novika i Mr. Lex goszczą Adę Rosinską, która branżę muzyczną zna od podszewki. Artyści rozmawiają o kulisach sukcesu artysty i zastanawiają się nad tym, czy muzyka jest w stanie obronić się sama. Zobacz także Nowe seriale, na które warto czekać w 2024 roku Hania Rani zagrała Tiny Desk […]

Obserwuj nas na instagramie:

Sprawdź także


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →