Quebonafide: od nerda do rapera. Czy ta przemiana zasługuje na nagrodę?
Obserwuj nas na instagramie:
Quebonafide w tym roku ukazał swoje oblicze jako ROMANTIC PSYCHO. Wydanie albumu poprzedziła ponad trzymiesięczna promocja – równie dobra, a może nawet lepsza, niż kampania Dawida Podsiadło przy okazji Małomiasteczkowego. Nic więc dziwnego, że projekt został nominowany w konkursie KTR.
Quebonafide – z milionera w kundla w rok
Licealne zdjęcia Kuby i Taco Hemingway’a już od dawna robiły kółka w Internecie, lecz chyba nikt nie spodziewał się takiego powrotu do przeszłości. Pierwsze zderzenie z Quebonafide, który wygląda 1:1 jak nerwowy, nieśmiały, stereotypowy informatyk z neflixowskich produkcji było szokiem. Co zrobił z włosami? Gdzie jego tatuaże? Tak drastyczna zmiana wizerunku nie miała szans przejść bez echa, zwłaszcza, że raper świadomie tym wizerunkiem gra. Rzeczona transformacja wyszła genialnie, a artysta nie poprzestał jedynie na wyglądzie. Dostosowana mimika, ruchy, nawet styl mówienia i już, ze scenicznego zwierza prosto w wyobcowanego outsidera. Pytanie tylko: po co?
Quebonafide – it’s a prank, bro
Jedni fani zwątpili, inni zaczęli węszyć pismo nosem. A Quebonafide jakby nigdy nic w grzecznej polówce pojawiał się w telewizji, na zakupach, czy w warszawskich lokalach. Poszło to o krok dalej: lipny album, znaczy demówki nagrywane po domowemu trafiły do tych, którzy zamówili album w preorderze. Niektórzy się wzburzyli. Niektórzy cierpliwie czekali. W tym czasie impasu, raper zdążył zaś zrobić parę fenomenalnych akcji, jak na przykład wyprzedaż szafy, z której dochód został przeznaczony na cele charytatywne, czy film we współpracy z Allegro. Stylizowany na horror obraz opowiadał o życiu artysty w Ciechanowie i ponownie: dochód z przedsięwzięcia powędrował do potrzebujących.
CTK Creeps: Quebonafide
Były jeszcze krzyżówki – setka z Technopolu, oczywiście z nowym wizerunkiem rapera. A krótko potem ukazała się finalna wersja ROMANTIC PSYCHO. Z gośćmi, agresywnymi nutami, energią oraz nieco odmiennym nastawieniem, niż Kuba prezentował na poprzednich albumach.
Quebonafide nominowany za kreatywność
Kampania artysty była przeprowadzona na szeroką skalę, z pewnym przekąsem, z pomysłem wykraczającym daleko poza: ej, załóż oksy, wskocz w nudne jeansy i mów w zwolnionym tempie. Mierzy to w model powierzchowności no i samego kreowania postaci. Quebo zrobił to poprzez Instagram i inne media, ludzie łyknęli. Skoro on może – my też. I robimy to, a on koncertowo nas za to obśmiał. I być może jeszcze dostanie za to nagrodę, ponieważ nominowano go do nagrody KTR, przyznawanej najlepszym, najbardziej kreatywnym reklamom.
Jak sądzicie, czy Quebo wygra w tym konkursie, czy będzie musiał obejść się smakiem?
Quebonafide w tym roku ukazał swoje oblicze jako ROMANTIC PSYCHO. Wydanie albumu poprzedziła ponad trzymiesięczna promocja – równie dobra, a może nawet lepsza, niż kampania Dawida Podsiadło przy okazji Małomiasteczkowego. Nic więc dziwnego, że projekt został nominowany w konkursie KTR. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: […]
Obserwuj nas na instagramie: