Czy McDonald’s wykorzystał potencjał kampanii z Matą? Jeden z ekspertów w to wątpi
Obserwuj nas na instagramie:
W związku z wycofaniem z McDonald’s zestawu Maty przyszedł czas analiz. Swoje wnioski przedstawił Jarosław Roszkowski z Brand24. Sprawdź,
Ekspert Brand24 wskazuje błędy kampanii Maty i McDonald’s
Jeden z ekspertów pracujących w Brand24, Jarosław Roszkowski twierdzi, że McDonald’s, pomimo świetnego pomysłu współpracy z Matą, nie do końca wykorzystał jej potencjał. Wynika to z jakości produktów dołączonych do zestawu Maty:
Aż 42,1% siły buzzu wygenerowały treści negatywne, a zwłaszcza negatywne opinie o zestawie. Treści pozytywne stanowiły jedynie 16,6% siły buzzu. W efekcie buzz uzyskał negatywną wartość aż 4,5 milion złotych. To tak jakby zrobiono kampanię reklamową zniechęcającą do zestawu Maty i wydano realnie właśnie te 4,5 miliona złotych! Analiza opinii wyraźnie wykazała, jakie są tego przyczyny. Wynikają one w zdecydowanej większości z negatywnego odbioru produktu. Głównym winowajcą wskazywanym w opiniach jest Vanilla Matcha Latte z zestawu, chociaż pojawiają się też negatywne oceny innych elementów zestawu. Zestaw nie sprostał oczekiwaniom konsumentów.
Jarosław Roszkowski
Analiza Brand24
Lepsi niż Ekipa?
Co więcej, sama akcja miała zdaniem Roszkowskiego potencjał stać się nawet większym hitem niż Lody Ekipy:
Szczegółowa analiza buzzu pokazuje, że w wypadku dobrego odbioru produktu, mógł to być równie spektakularny przypadek jak sukces lodów Ekipy. Pokazuje to siła buzzu w pierwszym dniu premiery zestawu (18 października), który wygenerował aż 32,5 miliony kontaktów (dla porównania szczyt dzienny dla buzzu o lodach Ekipy wyniósł 25 milionów kontaktów).
Jarosław Roszkowski
Mata na szczycie popularności
Sam Mata znajduję się obecnie na szczycie popularności. Z wynikiem około 2.3 milionów słuchaczy tygodniowo stał się najpopularniejszym polskim artystą na platformie Spotify. Ponadto jego ostatni album Młody Matczak sprzedał się w liczbie ponad 90 000 egzemplarzy i osiągnął status potrójnej platyny, przez trzy pierwsze tygodnie nie opuszczając folderu lidera zestawienia sprzedażowego OLiS.
W związku z wycofaniem z McDonald’s zestawu Maty przyszedł czas analiz. Swoje wnioski przedstawił Jarosław Roszkowski z Brand24. Sprawdź, Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. Zagrają m.in. Małpa, susk, Bisz i Kasia Lins Ekspert Brand24 wskazuje błędy kampanii […]
Obserwuj nas na instagramie: