Konrad Tułak

Czy McDonald’s wykorzystał potencjał kampanii z Matą? Jeden z ekspertów w to wątpi


25 listopada 2021

Obserwuj nas na instagramie:

W związku z wycofaniem z McDonald’s zestawu Maty przyszedł czas analiz. Swoje wnioski przedstawił Jarosław Roszkowski z Brand24. Sprawdź,

Ekspert Brand24 wskazuje błędy kampanii Maty i McDonald’s

Jeden z ekspertów pracujących w Brand24, Jarosław Roszkowski twierdzi, że McDonald’s, pomimo świetnego pomysłu współpracy z Matą, nie do końca wykorzystał jej potencjał. Wynika to z jakości produktów dołączonych do zestawu Maty:

Aż 42,1% siły buzzu wygenerowały treści negatywne, a zwłaszcza negatywne opinie o zestawie. Treści pozytywne stanowiły jedynie 16,6% siły buzzu. W efekcie buzz uzyskał negatywną wartość aż 4,5 milion złotych. To tak jakby zrobiono kampanię reklamową zniechęcającą do zestawu Maty i wydano realnie właśnie te 4,5 miliona złotych! Analiza opinii wyraźnie wykazała, jakie są tego przyczyny. Wynikają one w zdecydowanej większości z negatywnego odbioru produktu. Głównym winowajcą wskazywanym w opiniach jest Vanilla Matcha Latte z zestawu, chociaż pojawiają się też negatywne oceny innych elementów zestawu. Zestaw nie sprostał oczekiwaniom konsumentów.

Jarosław Roszkowski

Analiza Brand24

Czy McDonald’s wykorzystał potencjał kampanii z Matą? Jeden z ekspertów w to wątpi.
Analiza kampanii Maty i McDonald’s autorstwa Brand24

Lepsi niż Ekipa?

Co więcej, sama akcja miała zdaniem Roszkowskiego potencjał stać się nawet większym hitem niż Lody Ekipy:

Szczegółowa analiza buzzu pokazuje, że w wypadku dobrego odbioru produktu, mógł to być równie spektakularny przypadek jak sukces lodów Ekipy. Pokazuje to siła buzzu w pierwszym dniu premiery zestawu (18 października), który wygenerował aż 32,5 miliony kontaktów (dla porównania szczyt dzienny dla buzzu o lodach Ekipy wyniósł 25 milionów kontaktów).

Jarosław Roszkowski

Mata na szczycie popularności

Sam Mata znajduję się obecnie na szczycie popularności. Z wynikiem około 2.3 milionów słuchaczy tygodniowo stał się najpopularniejszym polskim artystą na platformie Spotify. Ponadto jego ostatni album Młody Matczak sprzedał się w liczbie ponad 90 000 egzemplarzy i osiągnął status potrójnej platyny, przez trzy pierwsze tygodnie nie opuszczając folderu lidera zestawienia sprzedażowego OLiS.   

W związku z wycofaniem z McDonald’s zestawu Maty przyszedł czas analiz. Swoje wnioski przedstawił Jarosław Roszkowski z Brand24. Sprawdź, Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. Zagrają m.in. Małpa, susk, Bisz i Kasia Lins Ekspert Brand24 wskazuje błędy kampanii […]

Obserwuj nas na instagramie:

Sprawdź także


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →