Coldplay, Billie Eilish i Shawn Mendes popierają petycję o podjęcie działań w sprawie ubóstwa i zmian klimatycznych
Obserwuj nas na instagramie:
Coldplay, Billie i wielu innych muzyków zapoczątkowało ruch ku poprawie klimatu podczas inauguracyjnego wydarzenia Global Citizen NOW w weekend.
Muzyka po stronie walki o klimat
5 Seconds of Summer, Adam Lambert, Alessia Cara, Alok, Bill Nye, Billie Eilish, Billy Porter, Bridget Moynahan, Camilo, Cathy Freeman, Charlie Puth, Chloe x Halle, Coldplay, Connie Britton, Criolo , Cyndi Lauper, Deborra-lee Furness, DJ Cuppy, Dikembe Mutombo, DJ Cuppy, Duran Duran, Ebuka Obi-Uchendu, Femi Kuti, FINNEAS, Hugh Jackman, Lali, Lang Lang, Loren Gray, Made Kuti, MÅNESKIN, Muzi, Nancy Isime, Nile Rodgers, Nomzamo Mbatha, Padma Lakshmi, Rachel Brosnahan, Ricky Martin, Sabrina Elba, Shawn Mendes i Tropkillaz podpisali list wzywający światowych przywódców do podjęcia działań w sprawie skrajnego ubóstwa i zmiany klimatu. Został on ogłoszony przez Global Citizen podczas szczytu Global Citizen NOW 22 maja w Nowym Yorku.
Wzywamy liderów do podjęcia działań poprzez pełne zaangażowanie środków finansowych niezbędnych do stawienia czoła wyzwaniom, przed którymi stoimy
– czytamy w liście
Przeczytaj także: Tommy Hilfiger i Shawn Mendes łączą siły w walce o zrównoważony rozwój w akcji Play It Forward
Musimy poprawić szanse dziewcząt na całym świecie, usunąć systemowe bariery, które utrzymują ludzi w ubóstwie i powstrzymać kryzys klimatyczny. Możemy odnieść sukces w rozwiązaniu tych problemów tylko poprzez wyeliminowanie barier, które uniemożliwiły nam zakończenie skrajnego ubóstwa i zobowiązanie się do poziomów finansowania, które pozwolą na prawdziwy zrównoważony postęp, a nie tylko tymczasowe rozwiązanie.
– czytamy w liście
Szczególny nacisk położono również na skrajne ubóstwo, które zostało spotęgowane przez trwającą pandemię COVID-19. Agencja ds. Żywności ONZ szacuje bowiem, że około 45 milionów ludzi może stawić czoła głodowi w 2022 roku, o ile rządzący nie podejmą natychmiastowych działań.
Najbiedniejsi ludzie na naszej planecie nadal cierpią. Brakuje im dostępu do żywności, opieki zdrowotnej i edukacji. Zajmują się realiami zmian klimatycznych – niekończącą się suszą w niektórych miejscach, powodziami i podnoszącym się poziomem mórz w innych. Nie są w stanie kłaść jedzenia na stole, nie mają dostępu do podstawowych leków i opieki zdrowotnej, nie mają dostępu do finansowania ani kapitału własnego, a zatem nie są w stanie zaoferować swoim dzieciom lepszej przyszłości.
– czytamy dalej
Koncerty zamienione w obrońców ekologii
W ramach swojej nadchodzącej trasy Wonder: The World Tour Shawn Mendes zobowiązał się również do zmniejszenia o 50% emisji CO2 podczas każdego koncertu w porównaniu do swojej ostatniej światowej trasy koncertowej z 2019 roku. Na scenie wokalistka będzie miał na sobie ekologiczne, szyte na miarę ubrania marki Tommy Hilfiger, które zostaną zaprojektowanie wyłączenie na trasę koncertową. W ich składzie znajdą się pozostałości z poprzednich kolekcji oraz ze starych tkanin z tzw. deadstocku, czyli z niesprzedanych produktów lub resztek tkanin pozostałych na stanie.
Żaden plan nie jest doskonały, ale postrzegamy to jako punkt wyjścia. Jesteśmy w kluczowym momencie w walce o klimat i jest to dla mnie kluczowe, aby ta trasa była krokiem we właściwym kierunku. Nadszedł czas, aby większe zespoły potraktowały priorytetowo zrównoważony rozwój w branży.
– komentuje zamysł akcji management Shawna
Mamy moc, by dawać przykład, nie tylko dla naszych fanów i naszej branży, ale także dla innych. Celem jest, aby prawdziwie ekologiczne trasy koncertowe stały się normą prędzej niż później, a wraz z rozwojem technologii i naszych praktyk będzie to stawało się coraz bardziej opłacalne. Od zmiany sposobu, w jaki nasz towar został zaprojektowany i stworzony, przez sposób, w jaki podróżują nasza trasa i nasza produkcja oraz paliwo, z którego korzystamy, po wyposażenie naszego zespołu koncertowego i naszych fanów w działania i informacje, które sprawią, że ich wrażenia z trasy będą bardziej zrównoważone, postawiliśmy sobie za cel zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
Punktem kulminacyjnym partnerstwa będzie wspólna kolekcja kapsułowa, której debiut zaplanowano na początek 2023 roku. Będzie ona połączeniem ponadczasowości marki z innowacyjnością, a także materiałami pochodzącymi z recyklingu. Wszystko to ma zostać również oparte o gospodarkę cyrkulacyjną.
Jak więc myślicie, czy same akcje podejmowane przez Shawna, Coldplay, Billie i innych pomogą nam odratować obecną sytuację klimatyczną?
Coldplay, Billie i wielu innych muzyków zapoczątkowało ruch ku poprawie klimatu podczas inauguracyjnego wydarzenia Global Citizen NOW w weekend. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. Zagrają m.in. Małpa, susk, Bisz i Kasia Lins Muzyka po stronie walki o […]
Obserwuj nas na instagramie: