Podziel się:
Oratorium Mesjasz zajmuje szczególne miejsce w twórczości Georga Friedricha Haendla. Siła jego wyrazu oraz uniwersalność przesłania sprawiły, iż jeszcze za życia kompozytora Mesjasz został okrzyknięty Arcydziełem. Choć skomponowane w zaledwie 24 dni, to do dziś cieszy się niegasnącą popularnością, za każdym razem wzbudzając entuzjazm publiczności.
Libretto przygotowane przez Charlesa Jennensa jest kompilacją tekstów zaczerpniętych z Biblii Króla Jakuba oraz Modlitewnika Powszechnego. W istocie każda z trzech części utworu podejmuje osobny wielki temat. Część pierwsza zawiera proroctwo przyjścia na świat Zbawiciela. Druga część, zwieńczona słynnym chórem Alleluja, opowiada o życiu, śmierci i zmartwychwstaniu Chrystusa. Natomiast część ostatnia koncentruje się wokół zapowiedzi zbawienia ludzkości.
Pod względem muzycznym Mesjasza charakteryzuje bogactwo zastosowanych środków, przy zachowaniu niewielkiej obsady wykonawczej. Za życia kompozytora zespół wokalistów i instrumentalistów nie przekraczał liczby 60 osób. Do tego pierwotnego brzmienia pragną nawiązywać artyści Polskiej Opery Królewskiej. Stąd też znakomitym solistom oraz zespołowi wokalnemu towarzyszyć będzie zespół instrumentów dawnych – Capella Regia Polona. Przy klawesynie zasiądzie Krzysztof Garstka, który poprowadzi wykonanie dzieła.
Marta Dziewanowska-Pachowska
🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską –> KLIKNIJ TUTAJ
🔴 Dojście na koncert bramą – D – Zamku Królewskiego w Warszawie. Otwartą na 30 minut przed wydarzeniem.
🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownię.
🔴 Miejsca na widowni w Zamku Królewskim są nienumerowane.
________________________________________________________________________________________________________
W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji
od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424