fot. waldryano, źródło: pixabay

Różowy Październik – chcemy się dobrze bawić, ale najpierw musimy zadbać o swoje zdrowie


20 października 2021

Obserwuj nas na instagramie:

Październik od wielu lat uznawany jest za Miesiąc Świadomości Raka Piersi. My również chcemy promować profilaktykę i zachęcać do tego, by się badać. W związku z tym mamy dla Was konkurs.

Miesiąc Świadomości Raka Piersi

Różowy Październik, czyli Miesiąc Świadomości Raka Piersi jest obchodzony na świecie od 1985 roku. W tym czasie podejmowane są różne działania mające na celu zachęcenie do profilaktyki, diagnostyki i leczenia tej choroby. Na 15 października przypada z kolei Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, którego symbolem jest różowa wstążka.

Różowy Październik miesiąc świadomości raka piersi
fot. marijana1, pixabay

Różowa wstążka została po raz pierwszy zaprezentowana przez Amerykańskie Stowarzyszenie Raka Piersi. W roku 1990 podczas „biegu po zdrowie” rozdane zostały różowe czapki z daszkami. Rok później każda uczestniczka otrzymała różową wstążkę od organizatorów biegu – New York City Race. Następnie w 1992 roku, Evelyn Lauder (ówczesna wiceprezes Estée Lauder) i Alexandra Penney (ówczesna redaktorka czasopisma „Self”) postanowiły stworzyć specjalne wydanie pisma, które będzie poruszało problematykę walki z rakiem. Ich znakiem rozpoznawczym w kampanii reklamowej miała być właśnie różowa wstążka.

Różowy Październik miesiąc świadomości raka piersi
fot. Sydney Rae, źródło: unsplash

Rak piersi jest najczęściej diagnozowanym nowotworem złośliwym u kobiet na świecie i jednocześnie najczęstszą przyczyną zgonu. By zapobiec rozwojowi nowotworu, kluczowe jest jego wczesne wykrycie, stąd tak ważne jest regularne przeprowadzanie badań mammograficznych. Różowy Październik to świetna okazja to tego, by zadbać o swoje zdrowie. A jeśli można przy okazji jeszcze coś wygrać? Brzmi jak plan!

Różowy Październik – weź udział w naszym konkursie

Aby zachęcić Was do profilaktyki, przygotowaliśmy konkurs, w którym do wygrania jest 5 voucherów o wartości 100 zł do wykorzystania na dowolne wydarzenie na stronie Biletomat.pl.

Zadanie konkursowe polega na tym, aby wrzucić na swoje IG stories zdjęcie z różowym elementem, opisać je hashtagiem #idęwtangonaróżowo i oznaczyć konto @idewtango. Wszystkie relacje będą udostępniane i wrzucane do relacji wyróżnionych. Wybierzemy 5 zdjęć, które najbardziej zapadną nam w pamięć.

Z racji tego, że temat dotyczy świadomości raka piersi, konkurs kierowany jest wyłącznie do kobiet. Jednak w listopadzie będziemy mieć również specjalną akcję dla mężczyzn.

Regulamin konkursu jest dostępny tutaj.

Różowy Październik miesiąc świadomości raka piersi
fot. Gabrielle Henderson, źródło: unsplash

Październik od wielu lat uznawany jest za Miesiąc Świadomości Raka Piersi. My również chcemy promować profilaktykę i zachęcać do tego, by się badać. W związku z tym mamy dla Was konkurs. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. Zagrają […]

Obserwuj nas na instagramie:

Sprawdź także


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →