fot. materiały prasowe

Eurowizja 2022: TikTok oficjalnym partnerem rozrywkowym konkursu


14 kwietnia 2022

Obserwuj nas na instagramie:

Eurowizja 2022 pod okiem TikToka. Popularna platforma przybliży nam kulisy tegorocznego wydarzenia i format konkursu.

TikTok na eurowizyjnej scenie

Tegoroczna Eurowizja na pewno zapadnie w pamięć wielu fanom konkursu. Po wielu perturbacjach, rozczarowaniach i zachwytach dostaliśmy kolejną informację, która niewątpliwie zmieni oblicze całego wydarzenia.

Do partnerów rozrywkowych Eurowizji 2022 dołączy bowiem TikTok, który zabierze fanów konkursu za jego kulisy i po raz pierwszy w historii przeprowadzi transmisję LIVE z prób uczestników. Użytkownicy platformy będą mogli także na żywo śledzić półfinały i sam Wielki Finał. Nie jest to jednak koniec niespodzianek, ponieważ już wkrótce dowiemy się jakie kolejne atrakcje związane z samym konkursem zapoda nam platforma w poszczególnych krajach, w tym także w Polsce.

TikTok, jako oficjalny partner, włączy się w celebrację muzycznego święta, pokazując artystów i ich muzykę, państwa biorące udział w rywalizacji, a także historię samego konkursu, przybliżając magię Eurowizji swoim, ceniącym dobrą rozrywkę, użytkownikom. Specjalnie przygotowane materiały, playlisty i treści zza kulis przeniosą publiczność TikToka w sam środek najchętniej oglądanego i celebrowanego konkursu muzycznego na świecie.

– czytamy w zapowiedzi

Popularność Eurowizji wśród użytkowników TikToka stale rośnie. Do tej pory filmy oznaczone hashtagiem #Eurovision posiadają aż 3,7 miliarda wyświetleń, a materiały z hashtagiem ubiegłorocznej edycji #Eurovision2021 obejrzano ponad 1,4 miliarda razy. Społeczność platformy dzieliła się swoimi przemyśleniami, emocjami, typowaniami, tabelkami i wieloma innymi konkursowymi rzeczami, a sami artyści wykorzystali TikToka, jako medium dające im możliwość dotarcia do swoich fanów, by przybliżyć im atmosferę konkursu i pomóc poczuć ducha rywalizacji.

Tegoroczne partnerstwo obu marek pozwoli fanom jeszcze mocniej wspierać swoich faworytów w ich podróży do Wielkiego Finału i zagwarantuje jeszcze intensywniejsze doświadczenie konkursu. Do użycia aplikacji zachęca polski reprezentant konkursu – Krystian Ochman.

Zapraszam do śledzenia mojego profilu na TikToku. Będziecie mogli zobaczyć moje przygotowania do Eurowizji w Turynie, która odbędzie się już 12 maja (półfinał) oraz 14 maja (finał). Nie zabraknie również wyczekiwanych przez Was live’ów. Dziękuję za Wasze nieustające wsparcie i przesyłam buziaki

– mówi wokalista

Na profilu Eurowizji na platformie każdego dnia pojawiać się będą ekskluzywne treści, w tym codzienne podsumowania konkursu w formie video i materiały zza kulis.

@eurovision Go green and eat your salad with Latvia’s @citi_zeni! 🇱🇻🐈 #Eurovision #ESC2022 ♬ original sound – Eurovision

Jesteśmy podekscytowani, że w tym roku możemy przybliżyć naszej społeczności magię i muzykę Eurowizji. Domeną TikToka jest rozrywka i kreatywność, dlatego jestem przekonany, że nasi twórcy i użytkownicy – zarówno w Europie, jak i poza nią – chętnie wezmą udział w tym święcie muzyki i kultury. Będziemy dostarczać fanom ekskluzywne treści, zabierać ich za kulisy i umieszczać w samym sercu muzycznego show. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak nasza społeczność zainspiruje się Eurowizją w tym roku!

– mówi Rich Waterworth, generalny manager EU TikTok

Cieszymy się, że TikTok został partnerem Konkursu Piosenki Eurowizji 2022, ściśle współpracując z nami nad tworzeniem jeszcze bardziej ekskluzywnych i angażujących treści. Użytkownicy TikToka świetnie przyjęli ubiegłoroczną edycję konkursu i już nie możemy się doczekać, aż bezprecedensowy dostęp do treści związanych największym na świecie wydarzeniem muzycznym na żywo zainspiruje zupełnie nowe pokolenie fanów Eurowizji

– mówi Martin Österdahl, kierownik wykonawczy Konkursu Piosenki Eurowizji

Społeczność TikToka będzie miała również dostęp do treści zza kulis oraz ekskluzywnych relacji z pierwszych prób wszystkich uczestników. Te ostatnie dostępne będą tylko na platformie. To właśnie na niej zostaną także udostępnione piosenki z repertuaru uczestników, co umożliwi użytkownikom TikToka wykorzystanie muzyki do tworzenia własnych filmów. Dzięki temu konkursowe utwory otrzymają nowe życie, wsparte kreatywnością społeczności TikToka.

Hashtag #Eurovision2022 jest już dostępny dla użytkowników TikToka i fanów Eurowizji z całego świata, którzy mogą zaprezentować swoją kreatywność i świętować największy i najbardziej znany konkurs piosenki na świecie.

Eurowizja 2022 – kiedy odbędzie się konkurs?

Tegoroczny konkurs Eurowizji odbędzie się w dniach 10-14 maja w Turynie. Na scenie hali Pala Alpitour zaprezentuje się czterdzieści państw, a wśród nich znajdą się takie kraje, jak Armenia, Czarnogóra, Czechy, Grecja oraz Austria.

Przeczytaj także: Eurowizja 2022: co wiemy o zbliżającym się konkursie? Jakie piosenki w nim usłyszymy?

Eurowizja 2022
Eurowizja 2022/ fot. Eurovision.tv

Na scenie nie zobaczymy reprezentacji Białorusi, która już drugi rok z rzędu została wykluczona z grona członków Europejskiej Unii Nadawców, a także reprezentacji Rosji, która została ukarana za wywołaną wojnę w Ukrainie.

Eurowizja 2022 pod okiem TikToka. Popularna platforma przybliży nam kulisy tegorocznego wydarzenia i format konkursu. Zobacz także Nowe seriale, na które warto czekać w 2024 roku Hania Rani zagrała Tiny Desk Concert w ramach prestiżowej serii NPR „Pies i Suka”, czyli Ralph Kaminski i Mery Spolsky połączeni w remiksie TikTok na eurowizyjnej scenie Tegoroczna Eurowizja […]

Obserwuj nas na instagramie:

Sprawdź także

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →