Wytwórnia BTS ogłasza zmiany. Poznajcie HYBE!
Obserwuj nas na instagramie:
Big Hit – wytwórnia odpowiedzialna m.in za BTS urosła tak bardzo, że zamieniła się już w lewiatana pożerającego inne k-popowe firmy. Teraz ogłasza nową erę, przede wszystkim stworzenie marki parasolowej HYBE. Co jeszcze się zmieni?
Big Hit Entertainment zostało założone w 2005 przez Bang Sihyuka. Początkowo wytwórnia współpracowała z zespołami takimi jak GLAM, czy 2AM. W 2013 firma zadebiutowała nową grupę BTS, ale sukces nie przyszedł natychmiast. Zespół stopniowo zyskiwała popularność, aż wreszcie stał się nie tylko najbardziej rozpoznawalną k-popową marką, ale też największym boysbandem świata. Big Hit z małej firmy zmienił się w potężną korporacją, której zyski przekroczyły łączne zarobki tzw. wielkiej trójki, czyli największych koreańskich wytwórni – JYP Ent., YG Ent. oraz SM Ent. Big Hit jednak nie zwalnia i 19.03 na swoim kanale na YouTube zamieścił prawie 40 minutową prezentację nowej marki. Wytwórnia zmienia się bowiem w HYBE – nową markę parasolową, która pomieści wszystkie mniejsze firmy składające się na imperium Bang Sihyuka. Ogłoszenie poprzedził enigmatyczny filmik, który przedstawiał zespoły pod skrzydłami Big Hitu, opowiadające o tym, w co wierzą. Jak się okazuje, był to wstęp do ogłoszenia nowego claimu firmy We belive in music.
HYBE – jedna firma, by wszystkimi rządzić
HYBE będzie podzielony na trzy części. W jego skład wejdzie zespół Labels, w którym znajdą się liczne wytwórnie stworzone lub kupione przez Big Hit. W ostatnich latach wytwórnia BTS połączyła się z Pledis Ent. (Nu’est, SEVENTEEN), Source Music (GFRIEND) oraz KOZ Ent. (Zico i Dvwn), a także powołała własne firmy, takie jak BELIFT LAB (ENHYPEN). Teraz dołączy do nich także HYBE Labels Japan, w ramach którego zadebiutuje nowa japońska grupa. Największe zespoły wytwórni, czyli BTS i TXT wciąż będą zarządzane przez tą samą wytwórnię, która zmienia nazwę na Big Hit Music. Na firmę będzie składać się też HYBE Solution, które będzie odpowiedzialne za planowanie koncertów, merch, czy produkcję gier i materiałów edukacyjnych. HYBE Platform zajmie się serwisem Weverse – platformą do kontaktu z artystami grupy, stworzoną przez Big Hit.
Nowa siedziba, która kształtuje miasto
Na konferencji, HYBE pokazał także swoją nową siedzibę. Firma planuje przeprowadzkę do Yongsan Trade Center – wieżowca znajdującego się w centrum Seulu. Zajmie wszystkie 19 pięter, na których urządzi studia nagraniowe i taneczne, garderoby, biura, bibliotekę, siłownię, a nawet kawiarnię. Nie ma wątpliwości, że obecność wytwórni wpłynie na okolicę, a budynek stanie się atrakcją turystyczną. Fani k-popu chętnie odwiedzają siedziby firmy swoich ulubieńców, a w ich okolicach powstają tematyczne kawiarnie i inne atrakcje. Pierwsza siedziba Big Hitu została wręcz zdemolowana przez fanów BTS, którzy wykorzystali każdą powierzchnię płaską, w okolicy do pozostawienia wiadomości dla swoich idoli. W 2019 roku wytwórnia musiała oficjalnie poprosić fanów, żeby przestali przychodzić pod budynek.
Big Hit już zmienił k-popowy krajobraz. Nie ma wątpliwości, że HYBE będzie kształtował nie tylko koreański, ale też światowy rynek muzyczny.
Big Hit – wytwórnia odpowiedzialna m.in za BTS urosła tak bardzo, że zamieniła się już w lewiatana pożerającego inne k-popowe firmy. Teraz ogłasza nową erę, przede wszystkim stworzenie marki parasolowej HYBE. Co jeszcze się zmieni? Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście […]
Obserwuj nas na instagramie: