Urbański stworzy ścieżkę dźwiękową dla Everdome – metaversum osadzonym na Marsie
Obserwuj nas na instagramie:
Wygląda na to, że koncept metaversum pozostanie z nami na dłużej. Programiści i producenci związani z wiodącymi polskimi studiami gier i efektów specjalnych tworzą wirtualną wersję Marsa. Ścieżką dźwiękową zajmie się Wojtek Urbański. Pierwszy utwór jest już dostępny.
Urbański jest wszędzie
Wojtek Urbański jest w ostatnim czasie na fali wznoszącej i wiele wskazuje na to, że jeszcze na niej pozostanie. Tylko w tym roku był on dyrektorem oprawy muzycznej podczas Gali Bestsellerów Empiku i koncertu Razem z Ukrainą, wypuścił wraz z Tymkiem krążek Odrodzenie, a także pokierował specjalnym zespołem w ramach koncertów Tribute to Krzysztof Krawczyk podczas Męskiego Grania 2022. Urbański jest także autorem ścieżki dźwiękowej do Everdome – powstającego metaversum, łączącego technologie, biznes oraz przestrzeń na ekspresję naukowo-artystyczną. Cywilizacja Everdome została umiejscowiona na Marsie.
Chociaż projekt nadal powstaje, to już mamy możliwość usłyszenia tego, jak został udźwiękowiony. Dostępny jest już pierwszy utwór ze ścieżki dźwiękowej Everdome – Machine Phoenix.
Muzyczne zilustrowanie kosmosu to pewnie marzenie każdego kompozytora. Takie zadanie stwarza ogromne możliwości, gdyż można korzystać z bardzo szerokiej palety brzmień i narzędzi. W kosmosie świetnie sprawdza się zarówno elektronika, od nowoczesnych szeroko-pasmowych brzmień syntezatorów po tradycyjne instrumenty ludowe. Przy okazji pracy nad utworem Machine Phoenix do współpracy zaprosiłem wirtuoza skrzypiec Stanisława Słowińskiego, oraz specjalistę od instrumentów etnicznych Sebastiana Wielądka, który tutaj zagrał na duduku i lirze korbowej. W kosmosie z natury panuje cisza, a więc ilustrowanie go poprzez muzykę daje pewną dowolność, nie mniej jednak istnieje już mocna tradycja muzyki kosmicznej do której też siłą rzeczy się odniosłem. W wymiarze osobistym kosmos jest dla mnie źródłem ogromnej inspiracji, gdyż jako agnostyk nie odwołuję się w swojej twórczości do „boskich” przeżyć a jedyną wyższą instancją w jaką wierzę jest właśnie kosmos. Jego tajemniczość i nieskończoność
– komentuje Urbański.
Wraz z Wojtkiem i współpracującymi artystami tworzymy tożsamość zupełnie nowego świata science-fiction. To wspaniała przygoda poszukiwać języka dźwiękowego dla środowiska nie posiadającego jeszcze wyrazistego klucza kulturowego, może poza Marsjaninem Andy’ego Weira i Harry’ego Gregson-Williamsa. Tworząc naszą ścieżkę dźwiękową wyobrażamy sobie emocje, jakie mogą towarzyszyć wielomiesięcznej podróży kosmicznej czy prowadzeniu życia na alternatywnej planecie – od wystroju statków kosmicznych, po charakter architektury low-gravity czy unikatowe marsjańskie pejzaże. Możliwość połączenia tych nowych środowisk i brzmień w wirtualnej rzeczywistości metaverse’u sprawia, że mamy do czynienia z niezwykłą kreatywnością na styku technologii, wyobraźni, muzyki i nowych mediów
– dodaje Łukasz Alwast, producent kreatywny oraz dyrektor worldbuildingu Everdome.
Urbański nie jest jedynym przedstawicielem środowiska muzycznego, którzy bierze udział przy powstawaniu ścieżki dźwiękowej Everdome. W projekt zaangażowani są także między innymi operatorzy, projektanci, reżyserzy i realizatorzy dźwięku tacy, jak Rafał Smoleń, Michał Fojcik, Tomasz Opałka czy Jakub Pietrzak.
Urbański – Machine Phoenix
Marsjańskie metaversum
Everdome będzie projektem, którego świat tworzony jest w marsjańskim kraterze Jezero – lokalizacji, którą NASA wybrała dla swoich współczesnych misji kosmicznych. Sercem opowieści jest podróż interplanetarnym statkiem Everdome Cycler. Użytkownicy będą mogli korzystać z różnych form doświadczeń gamingowych i VR-owych. Czekają na nich między innymi rozrywka, nauka czy handel z innymi użytkownikami.
Tworząc Everdome chcieliśmy postawić na stworzenie światowej klasy zespołu i produktu, który będzie jednym z najciekawszych projektów metaversowych na globalnym rynku. Najbliższe lata wyłonią, które platformy i doświadczenia stworzą faktyczną wartość dla użytkowników. My chcemy w tym procesie aktywnie uczestniczyć i dlatego postawiliśmy na hiper-realistyczność i wysoką jakość zarówno w sferze graficznej, jak i produktowo-storytellingowej. Mocno wierzymy, że oprócz technologii, magnesem dla tego rodzaju projektów będzie zarówno oryginalność i autentyczność tworzonego świata, jak i oddolne inicjatywy użytkowników metaverse’u – czyli jego współtwórców. Jestem niezmiernie dumny, że do współtworzenia tego projektu udało nam się przekonać tak świetnych polskich twórców
– mówi Wojciech Wątor, Chief Product Officer Everdome.
Wygląda na to, że koncept metaversum pozostanie z nami na dłużej. Programiści i producenci związani z wiodącymi polskimi studiami gier i efektów specjalnych tworzą wirtualną wersję Marsa. Ścieżką dźwiękową zajmie się Wojtek Urbański. Pierwszy utwór jest już dostępny. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, […]
Obserwuj nas na instagramie: