Naukowcy mają formułę na hit i te 20 piosenek realizuje ją najlepiej
Obserwuj nas na instagramie:
To jeden z tych newsów z cyklu “Amerykańcy naukowcy odkryli…”. Tym razem mają matematyczną formułę na przebój.
(Odbiór) plus (przewidywalność-zaskoczenie) plus (potencjał melodii) plus (powtarzalność rytmiczna x 1,5) = uzależniający utwór. Proste? “Odbiór” naukowcy z Uniwersytetu St. Andrews definiują jako “to, jak czujemy się słuchając danego utworu” i jest to, trzeba przyznać, naprawdę ścisła i wyczerpująca definicja.
Ale co do meritum – racja. Bez powtarzalności i nawet drobnych zaskoczeń rasowego przeboju nie będzie. W każdym razie według wyliczeń naukowców wyszło, że najbardziej uzależniającym utworem w historii jest “We Will Rock You”, który faktycznie wbijany jest do głów dość łopatologicznie – klaskanie i skandowanie odwołują się do jakichś naszych najpierwotniejszych odruchów.
Drugie miejsce zajęło pharrellowe “Happy” – tutaj sprawa wydaje nam się trochę bardziej skomplikowana (także harmonicznie), ale że uzależnia, jak mało co, nie będziemy się spierać – liczby odsłuchań, pobrań i przeróbek mówią za siebie. Na podium znalazło się też “We Are The Champions”. Obstawiamy, że połowa z Was przeczytała ten tytuł śpiewając go w myślach.
20 najbardziej uzależniających utworów:
1) Queen – “We Will Rock You”
2) Pharrell Williams – “Happy”
3) Queen – “We Are The Champions”
4) The Proclaimers – “I’m Gonna Be (500 Miles)”
5) The Village People – “YMCA”
6) Queen – “Bohemian Rhapsody”
7) Europe – “The Final Countdown”
8) Bon Jovi – “Livin’ On A Prayer”
9) James Pierpoint – “Jingle Bells”
10) Baha Men – “Who Let The Dogs Out?”
11) Psy – “Gangnam Style”
12) Rick Astley – “Never Gonna Give You Up”
13) Journey – “Don’t Stop Believin”
14) Mark Ronson – “Uptown Funk”
15) Taylor Swift – “Shake It Off”
16) Michael Jackson – “Beat It”
17) Kaiser Chiefs – “Ruby”
18) The Rocky Horror Show – “The Timewarp”
19) Meghan Trainor – “All About The Bass”
20) Culture Club – “Karma Chameleon”
Sprawdź także:
Irytująca melodia z wielu piosenek pop ma teraz swoją nazwę
To jeden z tych newsów z cyklu “Amerykańcy naukowcy odkryli…”. Tym razem mają matematyczną formułę na przebój. (Odbiór) plus (przewidywalność-zaskoczenie) plus (potencjał melodii) plus (powtarzalność rytmiczna x 1,5) = uzależniający utwór. Proste? “Odbiór” naukowcy z Uniwersytetu St. Andrews definiują jako “to, jak czujemy się słuchając danego utworu” i jest to, trzeba przyznać, naprawdę ścisła i […]
Obserwuj nas na instagramie: