K-hip hop: tych koreańskich raperów warto znać


30 października 2020

Podziel się newsem:

Koreański rynek muzyczny kojarzy się przede wszystkim z k-popem. Mainstreamowa muzyka z Półwyspu czerpie jednak garściami z rapu, który stał się jego nieodzowną częścią. Poniżej znajdziecie subiektywną listę koreńskich raperów (k-hip hop), których powinniście znać.

Reklama

ZICO

ZICO zadebiutował w k-popowej grupie Block B, ale obecnie bardziej kojarzony jest ze swoich solowych piosenek. Jest ceniony za umiejętności jako raper i producent muzyczny. Ma uznanie w undergroundowym środowisku, jednocześnie utrzymując wizerunek mainstreamowego idola. Obecnie odbywa obowiązkową w Korei służbę wojskową, więc przez najbliższe dwa lata na scenie k-hip hopu nie usłyszymy jego głosu.

Jessi

Na koreańskiej scenie muzycznej mamy pełno wiotkich, delikatnych dziewcząt. Mamy też Jessi, która wyglądem bardziej przypomina Nicki Minaj, czy Megan Thee Stallion. Porównanie z amerykańskimi raperkami jest jak najbardziej na miejscu. Jessi, a właściwie Jessica Ho, urodziła się i wychowała w Stanach, a do Korei przeniosła się jako nastolatka, żeby spróbować szczęścia w castingu do jednej z koreańskich wytwórni. Po 15 latach na scenie wciąż jest jedną z najbardziej barwnych postaci k-hip hopu.

Epic High

Epic High są obecni na scenie muzycznej od 17 lat, inspirując wielu koreańskich muzyków. Suga z BTS otwarcie przyznaje, że postanowił zostać raperem po usłyszeniu Fly. Zespół znany jest z licznych eksperymentów, a na 11 albumach łączył wiele różne styli i gatunków, wykraczając poza ramy k-hip hopu. Zdobyli uznanie nie tylko w Korei, ale też za granicą. Byli, między innymi, pierwszym koreańskim zespołem, który wystąpił na Coachelli.

Agust D

Agust D to pseudonim Sugi z BTS. Raper znany jest nie tylko ze swojej działalności w największym zespole k-popowym, ale też ze swoich solowych projektów oraz działalności producenckiej. Wydał już dwa mixtape’y, nie bojąc się dotykać trudnych w Korei tematów – takich jak zdrowie psychiczne. Suga nie jest zresztą jedynym raperem w BTS, który działa solowo. Również RM jak i J-hope wydali swoje mixtape’y, a na każdym albumie BTS, znajdują się czysto k-hip hopowe utwory, takie jak słynna seria Cypher, UGH!, czy Mic Drop.

BewhY

BewhY, a właściwie Lee Byung-yoon, jest postacią, która nie grzeje się w świetle reflektorów. Co prawda w 2016 roku wziął udział w 5 edycji Show Me the Money, wygrywając słynny k-hip hopowy show, ale pył już opadł. Nie zmienił się jednak talent rapera, który jest jedną z najciekawszych postaci na naszej liście. BewhY nie zawraca sobie głowy rapowaniem o kobietach, narkotykach i pieniądzach. Mówi za to otwarcie o tym, że jest Chrześcijaninem i o tym, że wiara wpływa na jego muzykę.

CL

CL zyskała rozgłos, rapując w k-popowej grupie 2NE1. Zespół zapisał się w historii koreańskiego rynku muzycznego jako jeden z najpopularniejszych i wpływowych. Jak bardzo wpływowych? W 2015 CL była na 2. miejscu listy najbardziej wpływowych ludzi świata magazynu Times. Po rozpadzie 2NE1 w 2016 długo nie słyszeliśmy już o CL. W zeszłym roku kontrakt artystki z YG Enterteinment się wreszcie zakończył i prawie od razu raperka zaczęła publikować materiały. Pełnego albumu od k-hip hopowej gwiazdy możemy spodziewać się pod koniec listopada.

Koreański rynek muzyczny kojarzy się przede wszystkim z k-popem. Mainstreamowa muzyka z Półwyspu czerpie jednak garściami z rapu, który stał się jego nieodzowną częścią. Poniżej znajdziecie subiektywną listę koreńskich raperów (k-hip hop), których powinniście znać. ZICO ZICO zadebiutował w k-popowej grupie Block B, ale obecnie bardziej kojarzony jest ze swoich solowych piosenek. Jest ceniony za […]

Polub Rytmy.pl na Facebooku:

Sprawdź także

Kup Bilet Otwarty na dowolny koncert

Biletomat.pl
50-500 PLN PLN
Jak kupić bilet?

Po kliknięciu "Kup bilet" przeniesiesz się do strony internetowej oficjalnego dystrybutora biletów i na jego stronie dokonasz zakupu.

Bezpieczne zakupy u oficjalnych dystrybutorów

Zakup biletu odbywa się na stronie oficjalnego dystrybutora biletów. Pamiętaj o tym, że jeżeli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z nich udostępnia inną pulę miejsc do wyboru.