Najlepsze hity kinowe 2022 roku, które obejrzysz w streamingu
Obserwuj nas na instagramie:
Co miesiąc do polskich kin wchodzi ponad dwadzieścia mniej lub bardziej interesujących tytułów, a lista ciekawych zapowiedzi ciągnie się kilometrami. Jak w tym gąszczu znaleźć coś dla siebie?
I jak nie przeoczyć czegoś, co w teorii może idealnie pasować do naszego gustu? Odpowiedź jest prosta: to niemożliwe. Żyjemy jednak w rzeczywistości, w której duże platformy streamingowe walczą o widza równie mocno co dystrybutorzy filmowi. W wielu przypadkach można więc nadrabiać kinowe zaległości stosunkowo szybko po kinowych premierach. Przygotowaliśmy dzisiaj zestawienie dziesięciu wartych obejrzenia przebojów z 2022 roku, które można legalnie oglądać w domowym zaciszu.
Elvis, reż. Baz Luhrmann
Gdzie obejrzeć: HBO Max
Filmowa biografia zmarłego przedwcześnie króla rock’n’rolla opowiedziana w formie typowo luhrmannowskiego widowiska. Autor Romea i Julii, Moulin Rouge oraz Wielkiego Gatsby’ego opisuje obrazem, dźwiękiem i perfekcyjnie zainscenizowanymi scenami muzycznymi ambitne początki, największe sukcesy i najbardziej bolesne upadki Elvisa Presleya. Czyni to jednak nie z perspektywy protagonisty, ale jego chciwego menedżera, pułkownika Parkera, którego stawia w roli złoczyńcy odpowiedzialnego za przesadną eksploatację piosenkarza. Mnóstwo w Elvisie spektakularnej rozrywki, lecz w kadrach i między słowami przewija się zaskakująco dojrzała i gorzka jak na Luhrmanna refleksja. Warto zobaczyć choćby dla wybitnej roli Austina Butlera.
Czytaj też: Kultowe thrillery z lat 90.
C’mon C’mon, reż. Mike Mills
Gdzie obejrzeć: MOJEeKINO.PL
Niezwykle ciepła i przekazująca w niewymuszonym stylu wiele życiowych prawd opowieść o zagubionym życiowo dziennikarzu radiowym, który jeździ po dużych ośrodkach miejskich, by rozmawiać z dziećmi i nastolatkami o ich marzeniach, pasjach i obawach wobec przyszłości. Gdy siostra prosi, by przyleciał do Los Angeles i zaopiekował się przez kilka dni jej uroczym i ekscentrycznym dziewięcioletnim synem, nasz bohater długo się nie zastanawia. Nie ma jednak pojęcia, że znajomość z chłopcem nauczy go więcej o życiu, miłości i odpowiedzialności niż jakakolwiek inna relacja. C’mon C’mon to film, w którym na ekranie nie dzieje się wiele, ale tak naprawdę dzieje się bardzo dużo. Obowiązkowy seans dla każdego rodzica.
Top Gun: Maverick, reż. Joseph Kosinski
Gdzie obejrzeć: Canal+
Wielu obawiało się, że nakręcona po ponad trzydziestu latach kontynuacja Top Guna nie będzie w stanie dorównać poprzednikowi ani pod kątem fabuły, ani poziomu czystej frajdy. Większość zmieniła zdanie w czasie pierwszych kilkunastu minut seansu. Podziwialiśmy z szeroko otwartymi oczami oraz ustami jedyne w swoim rodzaju podniebne ujęcia. Angażowaliśmy się też emocjonalnie w historię doświadczonego i krnąbrnego asa przestworzy, który odnajduje w końcu swoje miejsce i zdobywa szacunek syna zmarłego przyjaciela. Jest zupełnie oczywiste, że nic nie będzie w stanie dorównać doświadczeniu Mavericka w ciemnej sali kinowej i spektakularnym 3D, lecz film Kosinskiego broni się znakomicie również na małym ekranie.
Córka, reż. Maggie Gyllenhaal
Gdzie obejrzeć: Cineman
Pełnometrażowy debiut reżyserski uznanej aktorki filmowej i telewizyjnej Maggie Gyllenhall (Sekretarka, Mroczny Rycerz, Kroniki Times Square) to kino nad wyraz dojrzałe, odważnie sprzeciwiające się płytkiemu postrzeganiu kobiet przez kulturę masową. Główną bohaterką jest poważana profesorka uniwersytecka oraz utytułowana tłumaczka literacka, która zaniedbała dla kariery własną rodzinę, spotykając się ze społecznym ostracyzmem. Poznajemy ją, gdy spędza wakacje na malowniczej greckiej wyspie, próbując rozkoszować się ją spokojem. Nie na długo, bo w okolicy pojawia się wyjątkowo głośna i wulgarna rodzina. Nasza bohaterka zaprzyjaźnia się wbrew zdrowemu rozsądkowi z młodą kobietą, w której widzi fragmenty dawnej siebie.
Wiking, reż. Robert Eggers
Gdzie obejrzeć: Rakuten
To nie jest kino dla widzów o słabych nerwach bądź żołądkach, jednak ci, którzy będą w stanie przebić się przez ujęcia brutalnych walk i dość obrazowej przemocy, doświadczą ekscytującego i zupełnie niehollywoodzkiego kina akcji i zemsty. Eggers, reżyser Czarownicy. Bajki ludowej z Nowej Anglii oraz Lighthouse, wykorzystuje fikcyjną historię wikińskich porachunków, żeby zainscenizować intensywną opowieść na pograniczu przypowieści i surrealistycznej bajki dla dorosłych oraz podzielić się z widzami swoją fascynacją życiem, wyglądem i skomplikowaną mitologią wikingów. W dobie wygładzonego pod masową widownię kina superbohaterskiego takich filmów jak Wiking można ze świecą szukać – dlatego też należy je odpowiednio docenić.
Men, reż. Alex Garland
Gdzie obejrzeć: VoD.pl
Jeżeli jesteście miłośnikami szeroko rozumianego kina grozy, ale podobnie jak my odczuwacie w horrorach głównego nurtu ostatnich lat przesyt średniactwem i brakiem wyobraźni, musicie obejrzeć Men, film zrealizowany na skrzyżowaniu horroru ludowego i surrealistycznej grozy, w którym dosłownie nic nie jest takie, jakim się wydaje. Główną bohaterką jest młoda kobieta, która po samobójczej śmierci męża jedzie na brytyjską prowincję, by spróbować choć na chwilę odciąć się od presji codzienności. Jednak właściciel wynajmowanego przez nią domu emanuje dziwnością, a bohaterka zaczyna widzieć jego twarz w każdym mieszkańcu pobliskiej wioski. Popada w obłęd czy może trafiła do miejsca, w którym szaleństwo jest na porządku dziennym?
Batman, reż. Matt Reeves
Gdzie obejrzeć: HBO Max
Najnowsza kinowa interpretacja zrodzonego na kartach komiksu mitu Mrocznego Rycerza nie jest częścią rozrastającego się w nierównym tempie uniwersum DCEU. To zaczątek nowego, o wiele bardziej ekscytującego superbohaterskiego świata. Nie tylko ze względu na zmieniony w stosunku do poprzednich filmów wizerunek Batmana, który jest tu zgnębionym przez traumy przeszłości mścicielem nieradzącym sobie z gniewem. Również za sprawą hipnotyzującej strony wizualnej i tego, w jaki sposób Reeves korzysta z elementów czarnego kryminału i filmu detektywistycznego, by stworzyć fascynującą wersję miasta grzechu Gotham. Antagonistą jest w Batmanie zagadkowy seryjny morderca, ale to tylko część mrocznych atrakcji.
Belfast, reż. Kenneth Branagh
Gdzie obejrzeć: iTunes
Kenneth Branagh, aktor, reżyser i scenarzysta znany najbardziej z adaptowania dzieł Szekspira i Agathy Christie, wykorzystał wspomnienia z własnego dzieciństwa w Irlandii Północnej, żeby nakręcić najbardziej osobisty film w karierze. Belfast opowiada o dziewięciolatku, który stara się znaleźć własne miejsce w rozdzieranej etniczno-polityczno-religijnymi konfliktami Irlandii Północnej. Obserwuje, jak dawni sąsiedzi stają się wrogami, stara się pojąć rosnący niepokój rodziców, zastanawia się, jak rozbudzić sympatię koleżanki itp. Film jest niezwykle aktualny w kontekście tego, co ludzie wyczyniają innym w imię ideologii, ale to głównie uniwersalna w wydźwięku historia dojrzewania i odnajdywania radości życia w każdych okolicznościach.
To nie wypanda, reż. Domee Shi
Gdzie obejrzeć: Disney+
Jedyne kino animowane w naszym zestawieniu, ale za to jakie! To nie wypanda to kolejny z wielkich filmów Pixara, który sprawdza się znakomicie w perspektywie barwnej i zabawnej opowieści dla dzieci. Jest to jednak także film na tyle wielowymiarowy i refleksyjny „pod powierzchnią”, że zakochają się w nim również dorośli widzowie. Historia trzynastoletniej dziewczynki, która na skutek rodzinnej klątwy zamienia się pod wpływem intensywnych emocji w dużą czerwoną pandę, to piękne kino o dojrzewaniu, przyjaźni i wytyczaniu własnych ścieżek w świecie zbyt często promującym standaryzację poglądów i postaw. Bohaterka uczy się, że każdy człowiek składa się z różnych sprzeczności. Jednak czasami warto je celebrować, a nie ich się wstydzić.
Najgorszy człowiek na świecie, reż. Joachim Trier
Gdzie obejrzeć: HBO Max
Finiszujemy ekscentryczną czarną komedią romantyczną, której jedne fragmenty rozbawią was do łez, inne zaś doprowadzą do łez wzruszenia. Główną bohaterką jest dobiegająca trzydziestki kobieta, która błąka się między mniej lub bardziej ekscytującymi facetami, kierunkami studiów i pojawiającymi się na horyzoncie możliwościami, desperacko próbując znaleźć coś, co pomoże jej zrozumieć, kim jest i kim chciałaby być. Matką? Żoną? Kochanką? Lekarką? Psycholożką? Fotografką? Najgorszy człowiek na świecie to z jednej strony zabarwione skandynawskim humorem Przed wschodem słońca trzeciej dekady XXI wieku, a z drugiej przejmujący dramat o życiowych perturbacjach, z którymi wielu widzów będzie w stanie się utożsamić.
Co miesiąc do polskich kin wchodzi ponad dwadzieścia mniej lub bardziej interesujących tytułów, a lista ciekawych zapowiedzi ciągnie się kilometrami. Jak w tym gąszczu znaleźć coś dla siebie? Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. Zagrają m.in. Małpa, susk, […]
Obserwuj nas na instagramie: