Polski Amazon już wystartował. Czas na zakupy?
Obserwuj nas na instagramie:
Od dobrych kilku lat spodziewano się, że Amazon wejdzie na nasz rodzimy rynek, aż w końcu stało się. Dziś uruchomiono polską wersję platformy.
Amazon – amerykański gigant wchodzi na polski rynek
Firma została założona w latach 90. i obecnie jest mocnym liderem w handlu internetowym. W Polsce Amazon nigdy nie był tak popularny, jak Allegro, czy AliExpress, jednak odkąd marka rozszerzyła swą działalność i zawitała w nasze progi – być może szybko to się zmieni. Koncern mówi o nowej jakości zakupów, a także o wypromowaniu lokalnych przedsiębiorców i dotarcie z ich produktami do konsumentów z całego świata.
To wszystko brzmi naprawdę bardzo pięknie, jednak nie sądzę, by można bezkrytycznie przyjmować te zapewnienia. Choćby ze względu na liczne większe i drobniejsze skandale z udziałem firmy. Co z kwestią nienależytego traktowania pracowników, czy braku zachowania standardów bezpieczeństwa podczas pandemii?
Z drugiej strony, kupuję, to przecież jeszcze nie znaczy, że wspieram.
Prawda?
Amazon – przyjmiemy jak swojego
Warto zauważyć, że firma to już nie tylko sklep internetowy – w najprostszym rozumieniu. Oprócz promowania własnej marki a także sprzedażą zewnętrznych produktów, Amazon zajmuje się usługami z wielu różnych sektorów. Amazon Music. Prime Video. W Polsce co prawda obie te platformy nie są tak popularne, jak ich Spotify, Tidal, czy Apple Music, a w kwestii filmowej – Netflix i HBO GO, aczkolwiek mają swoich zwolenników. Warto też dodać, że jeżeli chodzi o sam serwis, to moim zdaniem, jest naprawdę dobrą opcją na ulokowanie kilkunastu złotych miesięcznej subskrypcji. Ciekawe oryginalne treści, solidna baza klasyków, a jakość odtwarzania zdecydowanie przewyższa inne platformy.
Także, jak widzimy – firma niby mimochodem, ale sukcesywnie, pcha się i wypełnia sobą luki w świadczeniu popularnych usług.
No i znowu, niby nic w tym złego, lecz… co z niezależnymi producentami? Małymi przedsiębiorstwami i wszystkimi, którym nie uśmiecha się podpinanie pod koncern?
Jedno słowo – kapitalizm.
Amazon – tak, jak nam wygodnie
Można widzieć w tym szansę dla swojego biznesu, można też widzieć jego upadek. Na dwoje babka wróżyła, przy czym – uruchomienie serwisu będzie kolejnym krokiem w stronę konsumpcyjnego społeczeństwa.
O plusach wprowadzenia platformy Amazon na polski rynek wypowiedział się Robert Stolarczyk, prezes PromoTraffic, agencji digitalowej wspierającej polski e-commerce w sprzedaży na rynkach zagranicznych skomentował
Co prawda już od kilku lat polski konsument mógł relatywnie wygodnie kupować w spolszczonym Amazon.de, ale uruchomienie polskiej wersji to istotny krok w kierunku przyciągnięcia do platformy także polskich e-sprzedawców
Z kolei Łukasz Sztuczyński z agencji mediowej Mindshare Polska stwierdził, że spółka ma ogromne szanse na pozyskanie nowych klientów, zachęcając ich prostym wejściem w e-commerce.
(…) oferuje kompleksową obsługę zamówień, udostępniając swój magazyn i procesy. Dzięki temu stworzenie e-sklepu w serwisie będzie ograniczało się tylko do przygotowania i promocji ofert
Komercja i konsumpcja to oczywiście nic złego. Używki, jak każde, dobre w rozsądnych ilościach. Amazon Polska już czeka.
Od dobrych kilku lat spodziewano się, że Amazon wejdzie na nasz rodzimy rynek, aż w końcu stało się. Dziś uruchomiono polską wersję platformy. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. Zagrają m.in. Małpa, susk, Bisz i Kasia Lins Amazon […]
Obserwuj nas na instagramie: