Nie jeden, a cztery nowe teledyski Brodki!


09 grudnia 2016

Podziel się newsem:

Brodka dalej chodzi swoimi własnymi ścieżkami. Dzisiaj premierę miały aż cztery wideoklipy do utworów z jej płyty Clashes.

Reklama

Krótkie formy filmowe powstały w ramach 3. edycji serii „20 Before” organizowanej przez Red Bull. Brodka zaprosiła pięcioro twórców z dziedzin wizualnych – fotografa Bownika, związanych z Galerią Raster – Anetę Grzeszykowską, Jana Smagę i Jana Simona oraz Kevina Braya, artystę – grafika pracującego w technikach 3D. Razem z nimi stworzyła obrazy do utworów „Haiti”, „My Name Is Youth”, „Holy Holes” oraz „Funeral”.

„Już w trakcie pracy nad albumem Clashes wyobrażałam sobie ten projekt multidyscyplinarnie. Czułam, że wiele z tych piosenek mocno działa na wyobraźnię i prowokuje w mojej głowie różne obrazy” – opowiada o projekcie. – „Mając zupełną swobodę w decydowaniu o tym, kogo zaproszę do projektu, postanowiłam spełnić kolejne swoje marzenie i zwrócić się do artystów sztuk wizualnych, których bardzo cenię”.

Z Bownikiem – fotografem, którego prace wiszą w mieszkaniu piosenkarki – Monika zrealizowała teledysk do utworu „Haiti”. Artysta zainspirował się złotym okresem hollywoodzkiego kina lat trzydziestych XX wieku.

Aneta Grzeszykowska i Jan Smaga to duet artystów, których serie piosenkarka analizowała studiując fotografię. Stworzyli teledysk do najbardziej punkowego utworu Moniki – „My Name Is Youth”. Ich interpretacja opiera się na archiwalnych ujęciach performance’u, który powstał, gdy oboje studiowali na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, a wykorzystana animacja poklatkowa nawiązuje do klasycznych dzieł polskiej szkoły animacji.

Jan Simon to artysta-grafik, którego klip do utworu „Greener World” Gwilyma Golda zafascynował Monikę. Efektem tej współpracy jest bardzo abstrakcyjny teledysk do piosenki „Holy Holes”.

„Angielskie słowo image pochodzi od imago, czyli pośmiertnego odlewu ludzkiej twarzy. Wizerunek jest cieniem, widmem wykreowanym ze spektrum światła. Jest przedstawieniem ciała, obiektu, rzuconym na ziemię. Nasz cień w pewnym sensie zdaje się przypominać o naszym ludzkim stanie” – mówi o klipie do „Funeral” Kévin Bray, holenderski artysta, projektant i wykładowca w Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Hadze.

Sprawdź także:
Moje Rytmy: Brodka

Brodka dalej chodzi swoimi własnymi ścieżkami. Dzisiaj premierę miały aż cztery wideoklipy do utworów z jej płyty Clashes. Krótkie formy filmowe powstały w ramach 3. edycji serii „20 Before” organizowanej przez Red Bull. Brodka zaprosiła pięcioro twórców z dziedzin wizualnych – fotografa Bownika, związanych z Galerią Raster – Anetę Grzeszykowską, Jana Smagę i Jana Simona […]

Polub Rytmy.pl na Facebooku: