materiały promocyjne

Dokument „Big Vape” Netfliksa opowie o „iPhonie wśród e-papierosów


10 października 2023

Obserwuj nas na instagramie:

Młode osoby oszalały na punkcie Juula, czyli nowoczesnych papierosów elektronicznych. Za wielkim biznesem kryje się jednak historia wzlotów i upadków. Netflix pokaże ją w dokumencie Big Vape: Rozkwit i upadek firmy Juul.

Big Vape: The Incendiary Rise of Juul

Wyreżyserowany przez RJ Cutlera (Billie Eilish: świat lekko zamglony) i oparty na książce reportera „Time”, Jamiego Ducharme’a, Big Vape: Rozkwit i upadek firmy Juul to czteroczęściowy serial, którego premiera odbędzie się 11 października na Netfliksie. Opowiada historię tego, jak producent e-papierosów Juul stał się gigantem biznesowym wycenianym na kilkadziesiąt miliardów. Młodzi i starsi użytkownicy sądzili, że to „iPhone wśród e-papierosów”. Okazał się jednak wielkim rozczarowaniem, a kontrowersyjnymi produktami do dziś gardzi wielu palaczy.

Twórcy nie zainspirowała własna historia, choć był palaczem, a do nałogu przywykł przez stresującą pracę dyrektora teatru w Nowym Jorku. Zafascynowała go raczej mocna historia firmy, która przyczyniła się do „rozwinięcia epidemii palenia wśród nastolatków”, jak tłumaczył „The Rolling Stone”, opowiadając o Big Vape.

Historia Juula

Dokument zaczyna się od historii Adama Bowena i Jamesa Monseesa, braci ze Stanford, którzy założyli startup w Dolinie Krzemowej. Najpierw wypuścili na rynek Ploom, czyli „mały, ciemny i elegancki” e-papieros zasilany butanem. Był bardzo silny, bo na początku każdy produkt zawierał tyle nikotyny, co cała paczka papierosów. Zasilały go specjalne kapsułki, a urządzenie można było ładować przez USB. Kilka lat później stworzyli jeszcze bardziej rozwinięty Juul. Jak opowiada reżyser filmu Big Vape, producent kilka lat temu odpowiadał za 70 proc. całego rynku e-papierosów. Twórcy szybko nakierowali swoją sprzedaż na najmłodszych – kupowali reklamy w mediach społecznościowych oraz na stronach skierowanych do uczniów gimnazjów i szkół średnich.

materiały promocyjne

Według raportu prokuratora generalnego stanu Massachusetts Juul „próbował także rekrutować celebrytów i osoby wpływowe w mediach społecznościowych mające dużą liczbę nieletnich obserwujących, takie jak gwiazdy takie jak Miley Cyrus, Cara Delevingne, Kristen Stewart oraz osoby wpływowe w mediach społecznościowych Luka Sabbat i Tavi Gevinson” i „rozdawał setki bezpłatnych e-papierosów celebrytom i osobom wpływowym w mediach społecznościowych, aby promować świadomość marki JUUL i produktów e-papierosów”. Firma miała również „nielegalnie sprzedawać e-papierosy nieletnim konsumentom za pośrednictwem swojej strony internetowej bez odpowiedniej weryfikacji wieku”. Jak skończyła się historia giganta? Tego dowiecie się w najnowszym dokumencie Netfliksa już 11 października.

Młode osoby oszalały na punkcie Juula, czyli nowoczesnych papierosów elektronicznych. Za wielkim biznesem kryje się jednak historia wzlotów i upadków. Netflix pokaże ją w dokumencie Big Vape: Rozkwit i upadek firmy Juul. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. […]

Obserwuj nas na instagramie:

Sprawdź także

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →