Top 5 numerów na bicie DJ-a Creona
Obserwuj nas na instagramie:
DJ Creon – producent, który ze względu na swoją niewielką aktywność na polskiej scenie pozostaje undergroundowym, choć zdarza mu się nagrywać z największymi ksywami w grze. I nie bez powodu. Produkcje tego człowieka brzmią, jak kwintesencja lat 90-tych skrojona sprawnie na miarę naszych czasów. Chyba nie zdarzyło mu się wyprodukować bitu, który by nie bujał. Przyjrzyjmy się jego najbardziej mięsistym produkcjom.
WSRH – Nie przyszliśmy tu by przegrać
Jeden z największych szlagierów grupy powstałej z inicjatywy Słonia i Shelleriniego, pionierów horrorcore’u w Polsce. Pochodzi z albumu Szkoła Wyrzutków z roku 2012. Gościnnie udzielili się tu śp. Chada oraz Pih. Bit jest tu raczej spokojny, z hipnotyzującym wybrzmiewającym w tle samplem. Stanowi idealnie podłoże dla treściwych zwrotek nawijających na nim starych wyjadaczy. W myśl oldschoolowych zasad produkcji, został także pomysłowo przyozdobiony cutami oraz scratchami, za które również odpowiedzialny jest DJ Creon. Produkcją klipu zajęła się Dwaem Media Group.
Przeczytaj: Czarny HIFI o tworzeniu muzyki i rynku wydawniczym w nowym odcinku Rap Backstage
Pih – 2020
Piosenka, w której raper z Białegostoku bierze na warsztat wszystkie wstrząsające wydarzenia, które sprawiły, że rozpoczęcie drugiej dekady millenium wielu uznało za złą monetę. Gospodarz zabiera głos w sprawach politycznych, krytycznie komentując sytuację na całym świecie i niewprawne radzenie sobie z nią rządzących. Podkład muzyczny sprawia wrażenie nie mniej zbulwersowanego niż płynący na nim raper, z tymi tnącymi jak brzytwa hi-hatami. Za produkcję teledysku odpowiada King Yeti Filmz.
Trzeci wymiar – Paranoje
Szósty numer z płyty Odmienny Stan Świadomości wałbrzyskiego zespołu Trzeci Wymiar w składzie Nullo, Porka Poresa Porkinsona oraz Szady. Album, z którego pochodzi owa piosenka wydany został w roku 2015 i otrzymał status złotej płyty. Jak w przypadku poprzednich kawałków, szczególną uwagę trzeba zwrócić na, jak zwykle u Creona, przeciekawy sampel, najpewniej pochodzący z winyla. Doskonale podkreśla mroczną tematykę tekstu, który traktuje o ciężkich efektach ubocznych nadużywania stymulantów. Jak w przypadku Nie Przyszliśmy Tu By Przegrać, DJ Creon wyprodukował tu także cuty.
Ero/Shellerini – Bomba
Numer promujący nadchodzące wielkimi krokami drugie solowe wydawnictwo członka JWP. Tutaj DJ Creon zawiesza polskiej scenie producenckiej poprzeczkę bardzo wysoko, pokazując, jak zrobić staroszkolnego bangera z prawdziwego zdarzenia. Po prostu wszystko się w tym numerze zgadza. Bit niesie braggadocio gospodarzy dodając mu charakteru i autentyczności. Jest tak energiczny i skoczny, że jeżeli przesłuchamy tego tracku z rana, to możemy sobie spokojnie odpuścić codzienną dawkę kofeiny. Cuty i scratche są autorstwa DJ-a Falcon1, klip natomiast grupy sensi&.
Ero/Głowa PMM – Ty znasz?
Kolejny numer, w którym sztos na bicie DJ-a Creona dostarcza Ero JWP, tym razem u boku Głowy PMM, członka zakontraktowanej w Prosto grupy Polski Mistrzowski Manewr. W tracku raperzy wraz z DJ-em Creonem definiują na nowo znaczenie wyrażenia “chemia na linii raper – producent”, dowożąc bezkompromisowe rozliczenie się ze zjawiskiem plotkowania na ciężkiej, hipnotyzującej pętli. Numer jest starannie oscratchowany i przyozdobiony cutami. Piosenka pochodzi z soundtracku do filmu autorstwa Karola Niewolskiego Asymetria z roku 2020, na którym udzieliła się śmietanka polskiej staroszkolnej sceny. Autorem klipu jest grupa PHOVID.
DJ Creon – producent, który ze względu na swoją niewielką aktywność na polskiej scenie pozostaje undergroundowym, choć zdarza mu się nagrywać z największymi ksywami w grze. I nie bez powodu. Produkcje tego człowieka brzmią, jak kwintesencja lat 90-tych skrojona sprawnie na miarę naszych czasów. Chyba nie zdarzyło mu się wyprodukować bitu, który by nie bujał. […]
Obserwuj nas na instagramie: