"Squid Game"

„Squid Game” najpopularniejszą produkcją na Netflixie


13 października 2021

Podziel się newsem:

Zgodnie z przewidywaniami, koreański hit Squid Game stał się najpopularniejszym serialem na Netflixie. Pobił dotychczasowy rekord należący do Bridgertonów.

Squid Game popularniejszy od Bridgertonów

Tuż po premierze, CEO Netflixa Ted Sarandos, stwierdził, że Squid Game ma szanse zostać najpopularniejszą produkcją w serwisie. Tak się też stało. Serial w ciągu pierwszych 28 dni na platformie był oglądany na 111 milionach kont. Poprzedni rekord, należący do Bridgertonów został pobity o 29 milionów. Netflix zalicza konto, jeśli którykolwiek z odcinków był na nim oglądany nieprzerwanie przynajmniej przez 2 minuty.

Sprawdź także: Netflix musi zmienić niektóre sceny ze „Squid Game”. Numer telefonu okazał się prawdziwy

Jak powstawał Squid Game?

 To historia zdesperowanych ludzi, którzy przyjmują tajemnicze zaproszenie do udziału w grach dla dzieci, z nadzieją na dużą wygraną. Netflix podzielił się kulisami swojej hitowej produkcji. Jak się okazuje, twórca serialu – Hwang Dong-hyuk, wpadł na pomysł tej historii i zaczął pisać scenariusz już w 2008. Początkowo reżyser planował nakręcić Squid Game w formie filmu.

To było zaraz po moim debiucie. Często wtedy odwiedzałem sklepy z komiksami. Czytałem też mnóstwo komiksów i chciałem stworzyć komiksową historię, której akcja rozgrywałaby się w Korei. W 2009 roku skończyłem pisać scenariusz.

Mimo, gotowego scenariusza, Hwang Dong-hyuk musiał odłożyć go na półkę i zająć się najpierw swoimi filmowymi przebojami Silenced (2011), Miss Granny (2014) i The Fortress (2017). Dlaczego?

Wtedy scenariusz tego serialu wydawał się bardzo brutalny, niektórzy uważali, że jest zbyt skomplikowany i nie ma szans na komercyjny sukces. Nie udało mi się zebrać wystarczających środków na produkcję, a szukanie obsady też nie było łatwe. Próbowałem zrealizować ten projekt przez rok, ale w końcu musiałem się poddać.

mówi reżyser

Po około 10 latach od powstania pomysłu, reżyser mógł w końcu go urzeczywistnić i zacząć nad nim pracować. Netflix dał mu pełną swobodę twórczą. Dzięki temu reżyser rozwinął swoją historię, przekształcając ją w serial, który teraz ogląda cały świat.

Chciałem napisać historię, która byłaby alegorią współczesnego społeczeństwa kapitalistycznego, bajką o ekstremalnej konkurencji przypominającej trochę ekstremalną rywalizację o życie. Przesłanie serialu nie jest jednak do końca przygnębiające, ponieważ widzimy, że bohaterowie trzymają się swojego człowieczeństwa i nadziei. Ten komentarz na temat natury ludzkiej i społeczeństwa zdecydowanie skłania do myślenia.

podsumowuje Hwang Dong-hyuk

Squid Game – behind the scenes

Zgodnie z przewidywaniami, koreański hit Squid Game stał się najpopularniejszym serialem na Netflixie. Pobił dotychczasowy rekord należący do Bridgertonów. Squid Game popularniejszy od Bridgertonów Tuż po premierze, CEO Netflixa Ted Sarandos, stwierdził, że Squid Game ma szanse zostać najpopularniejszą produkcją w serwisie. Tak się też stało. Serial w ciągu pierwszych 28 dni na platformie był […]

Polub Rytmy.pl na Facebooku:

Sprawdź także

Wiemy, gdzie są najlepsze koncerty. Sprawdź!

Biletomat.pl
20 PLN
Jak kupić bilet?

Po kliknięciu "Kup bilet" przeniesiesz się do strony internetowej oficjalnego dystrybutora biletów i na jego stronie dokonasz zakupu.

Bezpieczne zakupy u oficjalnych dystrybutorów

Zakup biletu odbywa się na stronie oficjalnego dystrybutora biletów. Pamiętaj o tym, że jeżeli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z nich udostępnia inną pulę miejsc do wyboru.


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →