fot. charlesdeluvio, unsplash.com

Netflix z reklamami jeszcze w tym roku? Nadchodzi nowa, tańsza subskrypcja

Obserwuj nas na instagramie:

To już niemal pewne, że Netflix wprowadzi nowy rodzaj subskrypcji, w ramach której w niższej cenie użytkownicy będą musieli oglądać reklamy. Czy będzie to skuteczny sposób na zdobycie nowych klientów i zachowanie obecnych?

Reklamy na Netflixie

Co nieco o nowym planie subskrypcji z reklamami zdradził jeden z CEO NetflixaTed Sarandos, w trakcie festiwalu reklamowyego Cannes Lions.

Straciliśmy dużą część klientów, którymi są ludzie mówiący “Hej, Netflix jest dla mnie za drogi i nie mam nic przeciwko reklamie”

powiedział Sarandos w wywiadzie dla Hollywood Reporter.

Następnie dodał, że “nie będą to reklamy, jakie znasz dzisiaj”.

Obecność Netflixa na Cannes Lions jest wyraźnym sygnałem, że firma wykonuje ruchy w stronę branży reklamowej. Sarandos potwierdził także, że firma prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami w zakresie sprzedaży reklam.

Takie rozwiązanie może przynieść platformie nowych użytkowników, dla których obecne ceny subskrypcji są za wysokie. Jednocześnie niewykluczone, że wśród obecnych klientów serwisu znajdą się tacy, którzy chcąc zaoszczędzić, przeniosą się na tańszą opcję.

Jak dotąd nie mamy informacji, kiedy dokładnie plan z reklamami będzie dostępny.

netflix z reklamami
fot. David Balev, unsplash.com

Spadek popularności Netflixa

Po raz pierwszy wieść o rozważanym wprowadzeniu tańszego planu subskrypcyjnego pojawiła się tuż po tym, jak korporacja po raz pierwszy od dziesięciu lat odnotowała spadki. W stosunku do poprzedniego kwartału Netflix stracił dwieście tysięcy abonentów, kiedy spodziewano się wzrostu na poziomie około dwóch i pół miliona użytkowników. Oprócz utraty widzów również przychody okazały się poniżej oczekiwań. W stosunku do poprzedniego roku zmniejszyły się one o 9,8%, kiedy przewidywano wzrost o 10,3%. Warto podkreślić także, że niedawno platforma podniosła ceny wszystkich pakietów dostępnych obecnie w ofercie. Jedynym regionem, w którym Netflix zanotował zysk, była Azja.

Plan z reklamami planuje wprowadzić także Disney+, który jest jednym z głównych konkurentów Netflixa na rynku platform streamingowych.

To już niemal pewne, że Netflix wprowadzi nowy rodzaj subskrypcji, w ramach której w niższej cenie użytkownicy będą musieli oglądać reklamy. Czy będzie to skuteczny sposób na zdobycie nowych klientów i zachowanie obecnych? Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound […]

Obserwuj nas na instagramie:

Sprawdź także

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →