materiały promocyjne

AI widmo. Specjalny algorytm napisze kwestie dla postaci pobocznych w grach Ubisoftu


23 marca 2023

Obserwuj nas na instagramie:

Firma Ubisoft postanowiła stworzyć specjalną sztuczną inteligencję, która będzie tworzyć kwestie dla postaci pobocznych w ich grach.

NPC jednym z elementów żywego świata gier

Twórcy gier coraz mocniej chcą upodabniać je do rzeczywistości. Jednym z kluczowych problemów w kreowaniu świata jak najbardziej przypominającego realny są postaci poboczne. Są konieczne, by świat „żył”, a jednocześnie ciężko utrzymać ich naturalność, zarówno jeśli chodzi o dialogi, jak i ruchy. Fenomenem w tej kwestii była gra studia Rockstar Red Dead Redemption 2, w której można było spędzać godziny na śledzeniu NPC-ów (postaci pobocznych) i obserwować ich codzienne życie. To jednak wymagało od twórców tej wyjątkowej gry setek godzin pracy, których często brakuje, gdy goni data premiery. Firma Ubisoft, jeden z największych producentów gier na świecie, odpowiadająca m.in. za serie Assassin’s Creed czy Far Cry, postanowiła ułatwić pracę scenarzystów, którzy dużo czasu spędzali na wymyślaniu lecących w tle kwestii postaci pobocznych. Tak powstało narzędzie Ghostwriter (tłum. autor widmo).

Ubisoft ze specjalnym botem-ghostwriterem

Firma Ubisoft postanowiła usprawnić pracę swoich scenarzystów i powołała do życia specjalną sztuczną inteligencję w formie wspomnianego Ghostwritera. Ma on pisać kwestie wypowiadane przez postaci poboczne – tak, by scenarzyści mogli mocniej skupić się na głównych postaciach, a w przypadku NPC-tów jedynie dopieszczali szkic stworzony przez bota. Niezwykle pozytywnie wypowiada się na ten temat Ben Sawnson, jeden z reżyserów firmy Ubisoft. Ciężko jednak pozbyć się z tyłu głowy myśli, że rozwiązanie to może pozbawić pracy wielu osób, już nie mówiąc o tym, że wraz z rozwojem technologii zostać użyte do pisania czegoś więcej niż tylko kwestie poboczne. Chęć uczynienia świata bardziej realnym przy pomocy bota brzmi dość dziwnie. Jak to rozwiązanie sprawdzi się w praktyce? Przekonamy się prawdopodobnie przy okazji następnych produkcji Ubisoftu.

Prezentacja narzędzia do pisania kwestii pobocznych

Firma Ubisoft postanowiła stworzyć specjalną sztuczną inteligencję, która będzie tworzyć kwestie dla postaci pobocznych w ich grach. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka Macklemore zabrał ważny głos. „Hind’s Hall” pochwalił sam Tom Morello z RATM NPC jednym z elementów żywego […]

Obserwuj nas na instagramie:

Sprawdź także

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →