Stało się! Neymar po 15 latach oficjalnie pożegnał się z Nike i związał się kontraktem z Pumą
Obserwuj nas na instagramie:
O tym, że Neymar pożegna się z Nike było wiadome już od jakiegoś czasu. Jednak co właściwie spowodowało, że Brazylijczyk rozstał się z amerykańskim gigantem?
Dlaczego Neymar rozstał się z Nike?
Bardzo rzadko piszemy tutaj o sprawach związanych ze sportem. Jednak jeżeli dzieje się coś na swój sposób przełomowego to po prostu trzeba o tym napisać. A tak właśnie można potraktować tę sytuację, w której Neymar rozstaje się z Nike po aż piętnastu latach współpracy.
Pierwsze przesłanki, jakoby brazylijska gwiazda miała nie przedłużać kończącego się w tym roku kontraktu z amerykańskim gigantem pojawiły się w ubiegłym tygodniu. Neymar z Nike był związany od 13 roku życia. Amerykański gigant towarzyszył brazylijskiemu zawodnikowi przy jego przenosinach do Barcelony, a także odegrał ogromną rolę w jego przejściu do PSG za rekordową kwotę. Ponadto, Neymar był także jokerem w talii Nike, przy współpracy paryskiego klubu z Jordan Brand. Podczas trwania kontraktu, Neymar otrzymał także kilka spersonalizowanych modeli korków.
Dlaczego więc Brazylijczyk postanowił rozstać się z Nike? Powodem decyzji Neymara, miał być fakt, iż został on nieco zepchnięty na ubocze w najnowszych kampaniach marketingowych marki. Obecnie największymi gwiazdami Nike są oczywiście Cristiano Ronaldo, ale także młodzi i szalenie utalentowani: Jadon Sancho i Kylian Mbappe, klubowy kolega Neymara. Obaj zawodnicy niedawno otrzymali od Nike specjalnie zaprojektowane, dedykowane korki, wraz z linią odzieżową. Strategia marketingowa jest ostatnio budowana właśnie wokół ich postaci. Ponadto, żądania finansowe zawodnika były dla Nike zbyt wielkie, zważywszy na jego słabnącą pozycję. Żądania postawione przez Neymara bez żadnego zastanowienia, postanowiła spełnić Puma.
King is Back – Neymar podpisuje długoterminowy kontrakt z Pumą
W sobotę, oficjalnie ogłoszono, że Neymar podpisał długoterminowy kontrakt niemieckim gigantem. Przejście do Pumy, wydaje się na pierwszy rzut oka bardzo rozsądne. Obecnie najbardziej rozpoznawalną twarzą piłkarskiego sektora Pumy był przede wszystkim Antoine Griezmann, zatem Neymar ma zagwarantowaną bardzo wysoką pozycję. Tę sytuację można analogicznie porównać do tej, kiedy Neymar odchodził z Barcelony, aby nie być w cieniu Leo Messiego.
Dziwić może jedynie fakt, w jakich korkach Neymar będzie biegał po boisku. Wszyscy spodziewali się tego, że Puma zdecyduje się na stworzenie dedykowanej, bądź rozwinięcie nowej linii – Ultra. Tymczasem zdecydowano się postawić na klasykę i Neymar od dziś będzie z dumą nosił klasyczny, nieco zapomniany już model – Puma King.
Oczywiście, wokół całego transferu, poprowadzono mocno sentymentalną i nieco naciągana kampanię marketingową. W Kingach, przed Neymarem grali między innymi Maradona, Cruyff i Pelé – legenda brazylijskiego futbolu.
Muszę przyznać, że ruch, który wykonała Puma, to majstersztyk od strony marketingowej. W niespełna 24 godziny po ogłoszeniu transferu, liczba obserwujących na Instagramie marki wzrosła o ponad 300 tysięcy. Natomiast jeżeli chodzi o aktywność w oficjalnym sklepie internetowym, to ta wzrosła trzykrotnie.
Niestety, nowe buty nie pomogły Brazylijczykowi we wczorajszym meczu z Olympique Marsylia. Jego PSG przegrało 0:1, natomiast sam zawodnik otrzymał czerwoną kartkę. No cóż, przynajmniej liczby na koncie się zgadzają.
O tym, że Neymar pożegna się z Nike było wiadome już od jakiegoś czasu. Jednak co właściwie spowodowało, że Brazylijczyk rozstał się z amerykańskim gigantem? Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. Zagrają m.in. Małpa, susk, Bisz i Kasia […]
Obserwuj nas na instagramie: