Niewidomy gracz pomógł stworzyć w „God of War: Ragnarok” udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami
Obserwuj nas na instagramie:
Jedna z nagród, którą God of War: Ragnarok zdobył podczas niedawnego rozdania The Game Awards to zasługa niewidomego gracza. SightlessKombat pomógł Santa Monica Studio przy tworzeniu gry.
Ben pomógł przy God of War: Ragnarok
SightlessKombat, lub po prostu Ben, to gracz, który od urodzenia jest niewidomy. Nie przeszkadza mu to w rozwijaniu pasji, jaką są gry komputerowe. W przeszłości ogrywał głównie tytuły, które bazowały przede wszystkim na dźwięku i były przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. SightlessKombat przerzucił się jednak na zwykłe konsole, co często wymagało małej pomocy osób trzecich. W 2018 roku Ben streamował w internecie swoją rozgrywkę w God of War. Jego transmisje przykuły uwagę deweloperów z Santa Monica Studio, którzy zwrócili się do Bena z prośbą, aby zaprezentował im udogodnienia, dzięki którym może grać oraz by zasugerował inne opcje, które mogą być pomocne dla osób z niepełnosprawnościami.
Sprawdź także: Hideo Kojima chce robić gry nawet po śmierci. Twórca serii Metal Gear chciałby zostać sztuczną inteligencją
Deweloperzy wzięli pod uwagę jego rady przy tworzeniu tegorocznego God of War: Ragnarok. Dzięki temu w grze znalazły się opcje pozwalające na zautomatyzowanie pewnych działań w grze, specjalne ujęcia kamer, podbicie kontrastem ważnych postaci lub całkowicie pokolorowanie ich wyróżniającą się barwą czy możliwość pełnej zmiany mapowania klawiszy. Dzięki temu gracze mogą dostosować sterowanie do własnych potrzeb. Wśród dodatkowych funkcji God of War: Ragnarok znajdują się również między innymi częściowa lub całkowita pomoc w zagadkach, eksploracji czy minigrach.
Od zawsze byłem niewidomy, więc nie byłem świadomy tego, jak działają gry czy technologia. Kiedy zacząłem grać, często po prostu w kółko naciskałem jeden przycisk, dopóki nie otrzymałem odpowiedniego efektu. Bazowałem na dźwięku i dedukcji. Używam tej strategii do dziś, bo większość gier nie ma funkcji ułatwiających rozgrywkę. Czynniki te sprawiają, że nigdy nie miałem okazji zagrać w takie klasyki, jak Halo czy franczyza Call of Duty bez czyjejś pomocy. Inaczej jest w przypadku God of War: Ragnarok. Oprócz niektórych zagadek i poruszania się po menu, dzięki tym udogodnieniom mogę grać sporo czasu bez niczyjej pomocy. To naprawdę wspaniałe doświadczenie
– mówił Ben w wywiadzie dla “SkyNews”.
Udział Bena przy tworzeniu God of War: Ragnarok i funkcje, które zaproponował, poskutkowały jedną z kilku statuetek, którą produkcja zdobyła na The Game Awards 2022. Kolejna odsłona przygód Kratosa triumfowała między innymi w kategorii Innowacja w dostępności, pokonując The Last of Us Part 1.
So proud to have been involved in (and credited for) #accessibility work on this award-winning title!
— SightlessKombat, Happy Holidays 🎄 (@sightlessKombat) December 9, 2022
As a #gamerWithoutSight, @SonySantaMonica, thank you for letting me be a part of this amazing journey! This is a fantastic win!
The future is bright! #AllGamesHaveNoLimits https://t.co/SoXeFGETRP
God of War: Ragnarok – zwiastun
Jedna z nagród, którą God of War: Ragnarok zdobył podczas niedawnego rozdania The Game Awards to zasługa niewidomego gracza. SightlessKombat pomógł Santa Monica Studio przy tworzeniu gry. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. Zagrają m.in. Małpa, susk, Bisz […]
Obserwuj nas na instagramie: