Głowa Bedoesa ukryta w plecaku. Raper w kampanii o zdrowiu psychicznym młodzieży
Obserwuj nas na instagramie:
„Nie rób sobie tego, powiedz jej!” – przekonuje w spocie Bedoes 2115. Film promuje projekt Młode głowy, a wyprodukowany został w ramach konkursu Papaya New Directors.
Rozmowa ma moc
Podobno co trzeci przebadany młody człowiek czuje się samotny, a co dziesiąty twierdzi, że nie ma nikogo, komu mógłby zaufać – tak według twórców spotu wynika z raportu Fundacji UNAWEZA Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym. Młodzież zazwyczaj nie szuka pomocy u specjalistów, nauczycieli, przyjaciół czy rodziców, ale zostawia raczej alarmujące komentarze w mediach społecznościowych, często pod profilami swoich idoli. Idea tej kampanii, jest prosta: o problemach trzeba powiedzieć na głos, co doradza też głównemu bohaterowi Bedoes 2115. A właściwie sama jego głowa schowana w plecaku. Zobaczcie:
Wziąłem udział w tym projekcie, ponieważ jest bardzo bliski mojemu sercu. Mam nadzieję, że dotrze we wszystkie miejsca, w które ma dotrzeć, i że zrobimy dzięki tej kampanii dużo dobrego. Chciałbym, żeby działy się podobne rzeczy, kiedy ja chodziłem do szkoły
– mówi Bedoes 2115.
Martyna Wojciechowska o Bedoesie
Za reżyserię spotu odpowiedzialny jest Karol Kołodziński, autorem zdjęć jest natomiast Igor Połaniewicz. Produkcja, zrealizowana pod mecenatem firmy Sizeer, powstała w ramach jubileuszowej, 10. edycji Papaya New Directors. Oprócz pojawiających się na ekranie aktorów, a także rapera i założyciela labelu 2115, pod koniec możemy usłyszeć jeszcze jeden znajomy głos. To Martyna Wojciechowska, prezeska Fundacji UNAWEZA, która zainicjowała i realizuje projekt Młode głowy. Tak mówi ona o badaniach i o samym Bedoesie:
Stan zdrowia psychicznego młodych ludzi jest alarmujący. Z naszych badań i raportu wiemy, że wciąż trudno im rozmawiać otwarcie o problemach. Wstyd i lęk przed odrzuceniem sprawiają, że często nie chcą sięgać po pomoc nawet w bardzo kryzysowych sytuacjach. Nie wierzą, że zostaną wysłuchani, boją się oceny. Dlatego tak ważne są akceptacja i wsparcie ze strony dorosłych. I taki jest cel naszej kampanii: zachęcić do rozmawiania o zdrowiu psychicznym otwarcie, zarówno dzieci jak i rodziców. Od początku projektu Młode głowy naszym ambasadorem jest raper Bedoes, bo to ważny głos młodego pokolenia. Szczerze mówi o swojej drodze przez kryzysy i o tym, że sięganie po pomoc to, cytując, „żaden obciach”. W naszym filmie jest po prostu sobą, nie odgrywa roli, mówi własnymi słowami o tym, że rozmowa ma moc i że zawsze warto rozmawiać
– podkreśla Martyna Wojciechowska.
„Nie rób sobie tego, powiedz jej!” – przekonuje w spocie Bedoes 2115. Film promuje projekt Młode głowy, a wyprodukowany został w ramach konkursu Papaya New Directors. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. Zagrają m.in. Małpa, susk, Bisz i […]
Obserwuj nas na instagramie: