Przeprowadzono badanie, z którego wynika, że filmy z inkluzywną reprezentacją zarabiają więcej
Obserwuj nas na instagramie:
Badanie wykazało, że filmy mogą zarobić miliony więcej w box office, jeśli mają autentyczne przedstawienia kulturowe, wolne od stereotypów.
Raport opublikowany przez CAA, Full Story Initiative oraz The Center for Scholars & Storytellers na UCLA badał wpływ autentycznej, inkluzywnej reprezentacji (mierzonej jako wyniki AIR – Authentically Inclusive Representation) na sukces kasowy filmów i ich odbiór przez publiczność. Przeanalizowano łącznie dla 1000 filmów – 100 najlepszych filmów z ostatnich 10 lat w oparciu o zarobki z każdego roku.
Punktacja AIR opierała się na trzech elementach: jak dobrze film wypadł, jeśli chodzi o pierwotną definicję autentycznej i włączającej reprezentacji, w jakim stopniu historia lub postacie uniknęły opierania się na „problematycznych lub szkodliwych stereotypach” oraz w jakim stopniu reprezentacja postaci lub kultury w filmie zwiększyła rozumienie tej kultury lub grupy przez widza.
Filmy z inkluzywną reprezentacją mają większą szansę na sukces kasowy
Zgodnie z badaniem każdy punkt AIR oznaczał wzrost przychodów o 18,8 mln dolarów w przypadku filmów o budżecie 159 mln USD i więcej. Filmy z wyższą punktacją AIR, niezależnie od budżetu, również są wyżej oceniane przez krytyków i widzów.
Warto zauważyć, że niektóre filmy, które otrzymały bardzo niskie oceny, a tym samym uzyskały wynik poniżej normy w naszej ocenie AIR, otrzymały pozytywne recenzje krytyków i spisywały się dobrze w kasie (np. Joker, La La Land, Greenbook). Jednak nasze analizy podkreślają, że niezależnie od uznania krytyki filmu, pieniądze nadal pozostają na stole, jeśli w filmie brakuje AIR.
– czytamy w raporcie
Mamy nadzieję, że nasze odkrycia pobudzą dalsze jakościowe i ilościowe analizy AIR w filmie z wykorzystaniem bardziej kompleksowej próbki filmów oraz bardziej krytyczne i zniuansowane rozważenie zróżnicowanej reprezentacji w filmie. Mamy również nadzieję, że tego rodzaju analizy zostaną przeprowadzone dla innych form treści.
Badanie wykazało również, że filmy z lat 2015-2019 miały ogólnie lepsze wyniki w zakresie reprezentacji niż filmy z pierwszej połowy dekady.
Te ustalenia są zgodne z tym, co nasza branża wie od lat – autentyczna, integracyjna reprezentacja napędza nasze społeczności i biznes.
– mówi w wypowiedzi dla Variety Ruben Garcia, dyrektor wykonawczy i współkierownik ds. strategii biznesu kulturalnego w CAA
Z pełnym raportem możecie zapoznać się pod tym linkiem.
Badanie wykazało, że filmy mogą zarobić miliony więcej w box office, jeśli mają autentyczne przedstawienia kulturowe, wolne od stereotypów. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. Zagrają m.in. Małpa, susk, Bisz i Kasia Lins Raport opublikowany przez CAA, Full […]
Obserwuj nas na instagramie: