fot. materiały promocyjne

Tą reklamą Aubrey Plaza rozwścieczyła internet


26 kwietnia 2023

Obserwuj nas na instagramie:

Czy żart może pójść za daleko? Tak, jeśli w grę wchodzą duże pieniądze od branży, która nie cieszy się dobrą sławą. Aubrey Plaza w najnowszej reklamie drwi z roślinnych zamienników mleka, czym zaszła za skórę swoim fanom.

Satyryczna reklama z Aubrey Plazą

Aktorka Aubrey Plaza znana z serialu Biały Lotos i Parks and Recreation ma specyficzne poczucie humoru. Wie o tym każdy, kto oglądał z nią choć jeden wywiad, w którym odpowiadała niezręcznie na pytania i droczyła się ze swoimi rozmówcami. Dziwność aktorki dotychczas była jej plusem, ale tym razem zaszła za skórę widzom, którzy obejrzeli najnowszą reklamę z jej udziałem.

Plaza wystąpiła w kampanii zachęcającej do spożycia mleka, którą finansują różne firmy z branży mleczarskiej. W klipie wciela się w rolę właścicielki Wood Milk, która reklamuje „mleko drzewne”. Fałszywy produkt ma satyrycznie odnosić się do napojów roślinnych, które są substytutami mleka. W reklamie aktorka wskazuje na to, że roślinne produkty nie mają wartości odżywczych. „Czy mleko drzewne jest prawdziwe? Oczywiście, że nie. Tylko prawdziwe mleko jest prawdziwe” – stwierdza na końcu reklamy.

Film promocyjny wygląda trochę jak skecz Saturday Night Live. Skojarzenia mają sens – współautorem scenariusza reklamy był Neil Casey, a reżyserką Hannah Levy. Oboje współtworzyli SNL.

Negatywne reakcje na reklamę

Fani aktorki nie kryli rozczarowania jej udziałem w reklamie. „Myślałem, że mleczarska propaganda skończyła się w latach dziewięćdziesiątych” – pisze jeden z nich. Mowa oczywiście o narracji, która mówiła o tym, jak konieczne jest mleko w codziennej diecie, co po latach zostało obalone. W Polsce możemy pamiętać słynną reklamę: „Pij mleko, będziesz wielki”, manipulującą konsumentami. Wtedy przełożyło się to realnie na większe spożycie mleka.

Nic dziwnego, że branża mleczarska w Stanach Zjednoczonych próbuje zrobić wokół tematu napojów roślinnych negatywny szum. Spożycie krowiego mleka wśród Amerykanów jest na bardzo niskim poziomie w porównaniu z poprzednimi dekadami. Ludzie zamienili go na odpowiedniki owsiane, migdałowe, ryżowe, czy sojowe. Nieprawdą jest to, że nie mają one wartości odżywczych. Choć oczywiście w smaku nie przypominają krowiego mleka, można stosować je jako zamienniki w większości napojów i posiłków.

Aubrey Plaza wyłącza komentarze

Reakcje na reklamę były tak negatywne, że Aubrey Plaza wyłączyła komentarze. „To bardzo rozczarowujące widzieć, jak promujesz tę przemocową branżę” – skomentowała organizacja PETA. Dodatkowo tiktokerka @livekindly zaznaczyła dodatkowo, ze wycinanie drzew w fałszywej reklamie „mleka drzewnego”, gdy przemysł mleczarski przyczynia się do wylesiania.

„Złamało mi się serce” – podsumował jeden z fanów. Większość osób podkreśla, jak przemysł mleczarski wykorzystuje zwierzęta. W dzisiejszych warunkach mleczarskich krowy są hodowane specjalnie w celu zmaksymalizowania produkcji mleka, co skutkuje obniżaniem ich warunków życia i olbrzymią eksploatacją.

Na razie Aubrey nie odniosła się publicznie do krytyki.

Aubrey Plaza w serialu „Biały Lotos”

Czy żart może pójść za daleko? Tak, jeśli w grę wchodzą duże pieniądze od branży, która nie cieszy się dobrą sławą. Aubrey Plaza w najnowszej reklamie drwi z roślinnych zamienników mleka, czym zaszła za skórę swoim fanom. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy […]

Obserwuj nas na instagramie:

Sprawdź także

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →