Maluma, właśc. Juan Luis Londoño Arias – kolumbijski wokalista, autor tekstów, model i projektant mody.
Jego pseudonim jest połączeniem dwóch pierwszych liter imion matki Marlli, jego ojca Luisa i jego siostry Manueli.
W 2010 zaczął pobierać lekcje śpiewu, nagrywał single jako niezależny artysta, a jego piosenka „Farandulera” stała się popularna w lokalnych rozgłośniach radiowych. W międzyczasie podpisał kontrakt z wytwórnią Sony Music Entertainment Colombia i Sony Latin. Wytwórnia wydała następnie kolejny singiel „Loco”.
W 2012 wydał debiutancki album studyjny pt. Magia, który sprzedał się w liczbie 10 tys. kopii w całym kraju.
W 2013 został nominowany do nagrody Latin Grammy Awards w kategorii „Odkrycie roku”. W 2014 wydał teledyski do singli „La Curiosidad”, „Carnaval” i „Addicted”. Wyświetlenia teledysków i rozpoznawalność wokalisty wciąż rosły, dlatego było jedynie kwestią czasu aż jego piosenki zaczęły się stopniowo pojawiać także na listach przebojów w Stanach Zjednoczonych.
Jego przełomowym albumem okazał się drugi album pt. Pretty Boy, Dirty Boy (2015), utrzymany w stylu reggaeton. Pochodzące z płyty single „El perdedor”, „Borró Cassette” i „Sin Contrato” okazały się przebojami nie tylko w Kolumbii, ale także w Argentynie, Meksyku i Hiszpanii, co było początkiem międzynarodowej kariery Malumy.
W 2016 współpracował z powodzeniem z Thalíą („Desde Esa Noche”), Shakirą („Chantaje”) i Rickym Martinem („Vente Pa’ Ca”). Jego przebój „Chantaje” z Shakirą znajduje się w pierwszej dwudziestce klipów z największą ilością odtworzeń na YouTube w historii, z imponującym wynikiem ponad 2,3 miliarda wyświetleń i był to też drugi najczęściej odtwarzany teledysk w roku 2017.
Wydana 21 kwietnia 2017 piosenka „Felices los 4”, nagrana z udziałem Marca Anthony’ego, uzyskała liczne certyfikacje, zdobyła setki milionów wyświetleń w serwisie YouTube oraz otworzyła mu drzwi do podpisania międzynarodowego kontraktu. Trzeci album Malumy F.A.M.E. (2018) przyniósł mu 6 platynowych płyt i był jego pierwszym albumem notowanym w głównym zestawieniu sprzedaży płyt amerykańskiego Billboardu. Wideoklip „Mala Mía” miał 6,6 mln odsłon na YouTube. Zdobył nominację do Nickelodeon Kids’ Choice Awards w kategorii Nagroda Blimp 2018 – ulubiony globalny artysta.