Aplikacja Too Good To Go rusza z kampanią “Często Dobre Dłużej”, przeciwko marnowaniu żywności
Obserwuj nas na instagramie:
10% żywności marnuje się na skutek niezrozumienia etykiet z datami ważności. Apka Too Good To Go, walcząca na co dzień z wyrzucaniem jedzenia, ruszyła z akcją Często Dobre Dłużej, której celem jest uświadamianie konsumentów w tym zakresie. Kampanię wsparły znane osoby związane z gastronomią.
Według raportu Banków Żywności w Polsce, aż 64% dorosłych Polaków nie wie, co oznaczają etykiety umieszczone na produktach spożywczych. Nie potrafią wskazać różnicy pomiędzy „najlepiej spożyć przed”, a „należy spożyć do”. Co istotne, marnuje się przez to 10% żywności.
Zmarnowane jedzenie z kolei odpowiada za 10% emisji gazów cieplarnianych. Gdyby zmarnowane jedzenie było krajem, to byłoby trzecim co do wielkości trucicielem na świecie zaraz po Chinach i USA.
czytamy na stronie Too Good To Go
Jaka jest różnica między „najlepiej spożyć przed”, a „należy spożyć do”?
Podstawowe pytanie brzmi, czym różnią się oznaczenia „najlepiej spożyć przed”, a „należy spożyć do”?
- Oznaczenie Najlepiej spożyć przed jest zobowiązaniem producenta, że produkt nie zmieni swoich właściwości w zakresie smaku, wyglądu, zapachu i konsystencji do określonej daty. Do niej produkt z pewnością będzie smakował najlepiej. Przy prawidłowym przechowywaniu produkt często może być bezpiecznie spożywany po jego upływie.
- Z kolei Należy spożyć do jest to termin przydatności do spożycia, a jednocześnie środek bezpieczeństwa. Po upływie tej daty żywność nie powinna być spożywana, gdyż może stanowić zagrożenie dla zdrowia. Dotyczy to w szczególności świeżej i łatwo psującej się żywności, takiej jak mięso i ryby.
Często Dobre Dłużej – Popatrz, powąchaj, posmakuj – sprawdź zanim wyrzucisz!
Akcja Często Dobre Dłużej, zorganizowana przez Too Good To Go, zachęcaj do tego, by przed wyrzuceniem jedzenia po upływie terminu ważności wskazanego na opakowaniu, użyć swoich zmysłów do sprawdzenia, czy faktycznie produkt nie nadaje się już do spożycia.
W akcję zaangażowały się znane osoby, związane z kulinarnym światem: Magda Gessler, Michel Moran, Aleksander Baron, Sylwia Majcher, Joanna Jabłczyńska i Ola Juszkiewicz. Kampanię wsparło również wiele marek i sieci sklepów.
W dniach 29 września do 3 października na warszawskim Placu Konesera w godzinach 11:00 – 18:00 dostępna będzie specjalna interaktywna instalacja w postaci ogromnego jogurtu i kartonu po mleku, która kryje w sobie praktyczną wiedzę dotyczącą niemarnowania żywności. Można też wziąć udział w gotowaniu i testowaniu produktów oznaczonych datą „najlepiej spożyć przed”.
Przygotowaliśmy dla wszystkich warszawiaków nie lada gratkę! Ustawiliśmy na Placu Konesera instalację, gdzie wykorzystując swoje zmysły, można sprawdzić, czy żywność po upływie terminu „najlepiej spożyć przed” jest wciąż dobra do spożycia. Przekonamy się, jak zmienia swoje właściwości, czy wygląda tak samo, pachnie i smakuje. A wszystko to pod okiem wspaniałej Oli i Joanny z MasterChefa. Nie zabraknie pysznych dań, którymi będą mogli poczęstować się wszyscy śmiałkowie gotowi stanąć do walki z marnowaniem żywności. Czekamy na Was do 3 października! Do zobaczenia.
– mówi Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go w Polsce.
Aplikacja Too Good To Go w walce z marnowaniem jedzenia
Too Good To Go to aplikacja, która umożliwia nam zakup paczek ze sklepów i restauracji, z produktami które danego dnia się nie sprzedały, lub kończy im się data przydatności do spożycia i byłoby przeznaczone do wyrzucenia. To, co uratujecie jest niespodzianką, ale w bardzo korzystnej cenie. W ten sposób można pomóc planecie i swojemu portfelowi.
Sprawdź także: 10 aplikacji, które pomogą Ci żyć w stylu eko i zero waste
Warto śledzić również profile apki w mediach społecznościowych, gdzie znajdziecie mnóstwo porad, jak dać produktom drugie życie.
10% żywności marnuje się na skutek niezrozumienia etykiet z datami ważności. Apka Too Good To Go, walcząca na co dzień z wyrzucaniem jedzenia, ruszyła z akcją Często Dobre Dłużej, której celem jest uświadamianie konsumentów w tym zakresie. Kampanię wsparły znane osoby związane z gastronomią. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się […]
Obserwuj nas na instagramie: