fot. Wikimedia Commons

Zadbaj o słuch. Perkusista zespołu Slipknot prosi i przestrzega


14 listopada 2022

Obserwuj nas na instagramie:

Perkusista zespołu metalowego Slipknot został twarzą kampanii, w której zachęca do odpowiedniego dbania o swój słuch.

Myślałem, że straciłem słuch

Widzieliście film Sound of Metal? Jest to nagrodzona Oscarami opowieść o perkusiście, który z dnia na dzień zaczął tracić słuch. Zdaje się, że widział go Jay Weinberg, grający na perkusji w zespole metalowym Slipknot. Został bowiem twarzą kampanii fundacji Hearing Health Foundation, która zachęca do dbania o swój słuch. W specjalnym filmie opowiada on o swoich przeżyciach związanych z grą w zespole metalowym i strachu o swoje zdrowie:

Dostałem bardzo szybką lekcję tego, jak ważne jest zapobieganie uszkodzeniom słuchu i ochrona słuchu. Kiedy miałem 14 lat, trafiłem na jam session z dwoma kumplami ze szkoły, którzy zaczęli uczyć się grać na gitarze. Jesteśmy w pokoju i jammujemy, ale nie do końca ich słyszę, bo ich wzmacniacze są odwrócone ode mnie. Wpadłem więc na błyskotliwy pomysł i mówię im: „Nie bardzo słyszę wasze gitary. Dlaczego nie podkręcicie do 10 i nie zwrócicie obu swoich wzmacniaczy w moją stronę? Wtedy wszystko usłyszę doskonale”. To nie była najmądrzejsza decyzja. Następnego ranka nie słyszałem już żadnych wysokich częstotliwości. Szczerze mówiąc, myślałem, że straciłem słuch całkowicie i byłem naprawdę przerażony, bo nie wiedziałem, jak sobie z tym poradzić.

Całość nagrania Jaya Weinberga znajdziecie poniżej.

Film nagrany przez Jaya Weinberga, perkusistę Slipknot

Ochrona słuchu jest nienegocjowalna

W dalszej części filmu perkusista Slipknot opowiada, o tym, że od tamtego czasu nie zasiada do perkusji bez stosownej ochrony słuchu w postaci zatyczek do uszu lub dousznych monitorów, które nie są żadnym wstydem czy obciachem i nie zmniejszają doznań, jakie daje gra tak głośnej muzyki. Następnie zachęca do odwiedzenia strony Hearing Health Foundation, a dokładniej kampanii Keep Listening, którą promuje.

Perkusista zespołu metalowego Slipknot został twarzą kampanii, w której zachęca do odpowiedniego dbania o swój słuch. Zobacz także Co obejrzeć po „Reniferku”? Te seriale powinny wam się spodobać Początki polskiego rapu: pierwsze kasety, dissy i nadejście Scyzoryka WROsound 2024. Zagrają m.in. Małpa, susk, Bisz i Kasia Lins Myślałem, że straciłem słuch Widzieliście film Sound of […]

Obserwuj nas na instagramie:

Sprawdź także

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →